Hamarosan félmilliárd nézője lesz ennek az új sportágnak, a magyar piac túllépte a 23 milliárd forintot.
A már hazai szinten is több mint 400 ezer rajongót magáénak tudható e-sport újabb mérföldkövéhez érkezett. Az új FIFA 19 verzió megjelenésével szinte egy időben kerül sor vasárnap az első hivatalos hazai versenyre az eredeti sportágaktól talán legtávolabbra került sportágban, mely szinte teljesen mentes a fizikai munkától.
A most vasárnap a budapesti Hidegkuti-stadionban sorra kerülő K&H e-kupa sajtótájékoztatóján elhangzott, az e-sportok egyik alapelemének számító FIFA játékoknak már 25 éves múltja van. A mostani viadalt az új FIFA 19 verzió piacra kerülésével szinte egy időben tartják.
A hétvégi kupa az első hivatalos e-sport verseny lesz Magyarországon.
A sajtóeseményen Szegő Péter, az MTK Budapest E-sport Szakosztályának vezetője elmondta, egyre több élvonalbeli sportklub indít ilyen szakosztályt. „A hazai e-sport látványos bővülése már rövid távon azt eredményezheti, hogy az NB I-es szintű klubok szinte mindegyike rendelkezni fog e-sport szakosztállyal. Emellett pedig az egyes játékokra specializálódó szakágak számának növekedése is meghatározó lehet, hiszen maguk a különböző videójátékok más-más versenyzői képességeket igényelnek”.
A tavalyi alapítása óta most már 17 e-sportolót a tagjai között tudó e-sport szakosztály vezetője hozzátette, hogy elengedhetetlennek tartja, hogy Magyarország is megfelelő körülményeket és lehetőségeket biztosítson azoknak a fiataloknak, akik ebben az új sportágban kimagasló tehetségek.
Hodozsán Dániel, az esport1.hu tartalomigazgatója, egyben a verseny fő szervezője rámutatott, az elemzések szerint már idén is világszerte több száz millió rendszeres és alkalmi néző követi az e-sport eseményeket. 2020-ra pedig ez akár 500 millió fölötti nézőszámra is emelkedhet.
Ezek természetesen nemzetközi számok, de a globális trend Magyarországon is jól megfigyelhető. A videójáték díjakat, a hardver és periféria vásárlást, a játékon belüli (in-game) költést és a játékokhoz köthető márkázott (merchandise) termékek vásárlását is magába foglaló magyar e-sport piac mérete tavaly meghaladta a 23 milliárd forintot, az e-sporthoz köthető rajongótábor pedig 425 ezer főt. „Regionális szinten e-sport nagyhatalom legyen Magyarország” – hangsúlyozta Hodozsán Dániel.
A Nemzeti Atlétikai Központ komplexumában a Stadionpark és a Panoráma Sportpark nyújt szabadidős programra lehetőséget.