Az egykori nyitott várócsarnok ismét eredeti szépségében lesz látható, a bővűlő épületben múzeum, vendéglátóhely és pedagógiai képzőhely fog működni.
A fővárosban megkezdődött az egykori zugligeti lóvasútvégállomás helyreállítása. A Zugligeti út végén található épület 1870-ben épült, a lóvasút, majd az első budai villamos végállomása volt, műemlékvédettsége ellenére rendkívül romos állapotban van. A beruházás a kormányhatározatban rögzített többmilliárdos normafai fejlesztési program része.
A fejlesztés után az épületben
A régi végállomás-épület rekonstrukciója során elbontják a középső rész utólagos beépítését, így az egykori nyitott várócsarnok – amit oldalról csak üvegfal fog határolni – ismét eredeti szépségében lesz látható.
Az épületet a föld alatt, a pinceszinten fogják bővíteni, valamint a hegyoldalba süllyesztve egy új, többfunkciós épületrészt hoznak létre, amelyet egyebek mellett multimédiás oktatóteremként, tudományos kutatóhelyként, filmvetítések, konferenciák helyszínekén tudnak majd használni.
A hűtésről és a fűtésről egy talajszondás, hőszivattyús rendszer fog gondoskodni.
Jelenleg az épület megőrzendő részeinek teljes feltárása zajlik, emellett a nem megtartandó részek bontására, az új pincetér kialakításához szükséges földmunkákra és az alaperősítésre kerül sor ezekben a hetekben” – idézte Rimóczi Jánost a hegyvidek.hu. A városfejlesztési iroda vezetője hozzátette, most dől el, hogy a megviselt állapotú faszerkezetből mit kell megőrizni és rendbe tenni, vagy szükség esetén cserélni és korhű módon rekonstruálni.
A tervek szerint a beruházás első szakasza, a műemléki rekonstrukció már tavasszal befejeződhet, így hamarosan újra a régi pompájában tündökölhet a kerülettörténeti, valamint közlekedési és építészeti szempontból egyaránt kuriózumnak számító egykori lóvasút-végállomás épülete.
„A Zugliget völgye a Normafa alsó kapuja, ahol számos csodálatos épület található, ezek egyike a hajdani lóvasút-végállomás” – jegyezte meg Szabó-Kalmár Éva, a városrendezési és főépítészi iroda vezetője. Hangsúlyozta: a 2013-as Normafa-törvény teremtette meg a lehetőséget, hogy a leromlott állapotú, mégis rendkívüli értéket képviselő műemlékek egy részét megújítsák, és új épületek kialakítása helyett ezekben helyezhessenek el a hegyre látogató közönség számára fontos kiszolgáló funkciókat.
A magyarepitok.hu ebben a cikkében számolt be a környék értékes ingatlanait helyreállító beruházásokról.
A több mint egymilliárd forint összköltségvetésű fejlesztési projekt az EGT Finanszírozási Mechanizmus 2009-2014 pályázatán 300 millió forintot nyert. Ehhez a Normafa rehabilitációs program keretében a magyar állam több mint 600 millió forintot tesz hozzá, a fennmaradó költséget pedig a kerület állja.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.