2024.11.21, Csütörtök

Rövidülnek az előjegyzési idők a Budaörsi Egészségügyi Központban

pestpilis.hu

2018.02.16. 09:54

A betegeket telefonon emlékeztetik közelgő időpontjukra, üresedés esetén pedig azonnal behívják a listán sorban következő helyi lakost.

Február elseje óta telefonhívást kapnak azok, akiknek a következő napra van előjegyzésük a Budaörsi Egészségügyi Központ valamelyik szakrendelésére - áll a központ pénteki közleményében. A hívások célja, hogy kevesebben feledkezzenek meg időpontjukról, és azok helyére, akik valamilyen okból nem tudnak elmenni, más budaörsi és herceghalmi lakosokat hívjanak be, ezzel is csökkentve a várakozási időt.

Az intézményt üzemeltető Jump Consulting a várossal kötött szerződésében vállalta, hogy rövidíti az előjegyzési időket, amiben eddig részben az akadályozta meg, hogy az előjegyzett időpontok nem elhanyagolható százalékában a feliratkozott betegek nem jelentek meg a rendelésen.

„Sok oka lehet annak, hogy a páciens nem jön el az előzetesen egyeztetett időpontra” – mondja Zsákai Zoltán, az üzemeltető cég ügyvezető igazgatója. „A telefonívásokkal a páciensek azonban mindenképp jól járnak: aki elfelejtette az időpontját, azért, aki pedig nem tud vagy nem akar megjelenni, az pedig a jóleső érzés miatt, hogy megüresedett időpontja nem marad kihasználatlanul az ellátórendszerben, helyére azon nyomban behívnak valakit, akinek későbbre volt előjegyzése.”

 

A terápia hatásfoka is növekszik az új gyakorlat által

„A budaörsi önkormányzattal kötött szerződésünk egyértelműen előírja, hogy az időpontok kiadásakor előnyben kell részesítenünk azokat, akik az ellátási területünkön élnek, azaz Budaörsön vagy Herceghalmon van a bejelentett lakcímük. A gyakorlatban ez eddig annyit jelentett, hogy napon belül az erről a két településről érkezők kapták az első 10-15 időpontot, és csak azután fogadtuk a máshonnan jelentkezőket. A rendszer most azzal egészül ki, hogy a megüresedett helyekre is azokat hívjuk elsőként, akik itt laknak. Ennek persze praktikus okai is vannak, hiszen az itt élők nyilván rugalmasabban tudnak reagálni a beugrási lehetőségre. Az ellátási területünkön kívüli lakosokat akkor hívjuk be, ha belülről nem sikerül feltölteni az időpontokat” – foglalja össze a behívások rendjét Zsákai Zoltán.

Az eredményeket az Egészségügyi Központ először egy hónap elteltével értékeli. Az eddigi visszajelzések nagyon pozitívak, az emberek érzik a törődést, örülnek az emlékeztető hívásoknak. „Talán meglepő, de ez kihat a gyógyítás menetére is, hiszen a betegek együttműködése szinte mindig javítja a terápia hatásfokát” – mondja a Jump Consulting igazgatója.

BudaörsHelyiorvosrendelőHerceghalom