2024.12.05, Csütörtök
66 vonatpótló busz segíti a közlekedést a hatvani pálya felújítása során
A péceli állomás - fotó: MTI

66 vonatpótló busz segíti a közlekedést a hatvani pálya felújítása során

magyarepitok.hu, MTI

2019.01.30. 11:23

Pécel, Isaszeg, Gödöllő és Aszód állomása teljesen átépül, akárcsak az állomások közötti pályaszakaszok. A decemberig tartó munkálatok alatt a vonatokat buszok pótolják.

Szerdán sajtótájékoztatón számoltak be a Budapest–Hatvan vasútvonal átfogó fejlesztéséről, mely a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében zajlik tavaly március óta.

Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu


A buszok és a HÉV járatai is segítenek 

A beruházó NIF Zrt. képviseletében Bach Róbert vasútfejlesztési igazgató ismertette a részleteket. Szavaiból kiderült, a beruházás fontos részprojekthez érkezik, ugyanis február 4-től Pécel és Aszód között négy állomást – Pécel, Isaszeg, Gödöllő és Aszód területén - teljesen átépítenek, továbbá az állomások közötti nyíltvonali szakaszok is átépülnek.

Bach Róbert

A munkálatok miatt február 4-től decemberi 7-ig Pécel és Aszód között teljesen szünetel a vasúti forgalom, így a tájékoztatón a vonatok pótlását is ismertették. A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel elmondta,

a Volánbusz Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz a felújítás ideje alatt.

Gödöllőről a pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel biztosítja az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig. A gödöllői HÉV-ből kiágazó H9-es csömöri HÉV-vonalon Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak.

Loppert Dániel

A menetrendek változásairól a MÁV honlapján és a BKK oldalán tájékozódhatnak az utasok.


Ez történik a teljes beruházásban

A Budapest és Hatvan között zajló közel 150 milliárdos beruházásban a vonalon található mind a 14 vasútállomás megújul. Többek közt átépül a gödöllői HÉV-végállomás is; illetve megújul a biztonsági rendszer. Mind az 52 kilométert kitevő vasúti pálya, mind a felső vezetékek újjáépülnek, 28 km-en jön létre zajvédő fal, ami az összes lakott területet érinti. Emellett különszintű közúti és gyalogos átjárók épülnek ki.

A szerdai eseményen Bach Róbert a projekt fő céljaként a menetidő versenyképessé tételét emelte ki, amihez 100 és 160 kilométer/óra közötti sebességre gyorsulnak majd a vonatok.

A személyszállítás részarányának növelése mellett az áruszállítás minőségének növelése is a célkitűzések között van, utóbbihoz a pálya teherbíró képessége is nő.

Galéria

vasútfejlesztésHelyiAszódStrabagPécelSwietelsky Vasúttechnika Kft.Belfry PE Kft.