A projekt által a közösségi közlekedésben egységesen használható elektronikus jegy jön létre.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményben számolt be a budapesti tömegközlekedés egységes jegyrendszeréről. A Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer (HKIR) próbaüzemének első üteme már 2019 októberében megkezdődhet.
A közlemény szerint a jelenlegi, sokszor szigetszerű megoldások helyett egy nemzetközi szinten is egyedülálló rendszer jön létre. A szolgáltatások fő eleme a több formában és felületen elérhető menetjegy, valamint az egyszerűen elérhető utasinformációk. Ezeket akár internetről és mobiltelefonról is lehet majd használni. A projekt által a közösségi közlekedésben egységesen használható elektronikus jegy jön létre.
Az utazási kedvezmények igazolására alkalmasak lesznek a már használatban lévő elektronikus kártyák (pl. az eSzemélyi).
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kimondott célja a fejlesztéssel a korszerű, vonzó közösségi közlekedés kialakítása. „A közösségi közlekedést választók arányának növelésével csökkenthető a károsanyag-kibocsátás és a közutak túlterheltsége” – áll a közleményben. A projektet 17,8 milliárd forintos uniós társfinanszírozással valósítják meg.
Az autóiparból áthozott LEAN-mentalitásra alapozó szemlélettel tíz ország piacát hódította meg sikerrel a WKS Duna Polska. A júniusi Hónap Mérnökeként Csikós Gáborral, a többek között hidakhoz, alagutakhoz és nagyméretű darurendszerekhez is kulcsfontosságú acélszerkezeteket gyártó cég vezetőjével beszélgettünk.