Az egyik legjelentősebb hazai útfejlesztésről részletes infókkal és képriporttal jelentkezett a Magyar Építők.
Az M4-es Üllő és Cegléd közötti szakaszát 2017-ben kezdték el négysávosítani. A 44 kilométeres szakaszon belül az Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométert (a térképen narancssárgával jelölve) a 28+856-os és az 58+821-es kilométer között a Duna Aszfalt Kft. és az EuroAszfalt Kft. konzorciuma kivitelezi.
Utóbbi cég Üllő és Cegléd között a legelső (vagyis Üllőhöz legközelebbi) 8 kilométeres szakaszon végzi a munkákat. Döntő többségében új nyomvonalat kiviteleznek Üllő, Péteri és Monor térségében a 28+856-os és a 36+710-es kilométerszelvények között.
Lapunk értesülése szerint ezen a szakaszon az útépítés 60 százalékon, a hídépítés 70 százalékon áll. Jelenleg a burkolatépítés a legfőbb tevékenység, folyik a rézsűképzés és a rézsűhumuszulás.
A növénytelepítés, a szalagkorlátépítés, a forgalomtechnika és a vadvédőkerítés telepítése az év második felében indulnak, a burkolatépítés lezárása után.
A tervek szerint a beruházásban szintén átépített 4603-as utat – mely Üllőt és Gyömrőt köti össze - május közepén ideiglenesen újra forgalomba helyezik. Ez egyrészt jó hír a régió lakosságának, másrészt amiatt is fontos, mert azt a 400 métert, ami szélesítésre kerül a megújuló 4-es főúton, a kivitelező enélkül nem tudja elkezdeni. A 4603-as út forgalomba helyezésével párhuzamosan a jelenlegi 4-es főút forgalma ideiglenesen új nyomvonalra kerül.







































A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.