Márciusig célba ér a Market által kivitelezett első ütem a BudaPart óriásberuházásban, melyben 3000 lakás és 13 irodaház épül ki, összesen 30 ezer ember számára. Az első lakóépületet már átadták, további három márciusig elkészül, akárcsak az első irodaház.
Budapesten sajtóbejárást tartottak a BudaPart néven épülő új városrész építkezési területén. A Property Market fejlesztésében Dél-Budán megvalósuló óriásberuházás első ütemét a Market Építő Zrt. kivitelezi. Ennek során négy lakóépület és egy irodaház épül fel.
A projekt jelen állását a Property Market fejlesztési igazgatója mutatta be az eseményen. Schrancz Mihály szavaiból kiderült,
az A jelű épületet már átadták, ennek már vannak beköltözött lakói, míg a C épületet a tervek szerint körülbelül két hét múlva kezdik átadni.
„Az első ütem másik két lakóépületét, a B és a D épületeket márciusban adjuk át, míg a BudaPart Gate irodaházat februárban” – mondta el az igazgató.
Mindezek mellett megemlítette a szintén a Market által kivitelezendő MOL Campus toronyépületét is, ahol már zajlanak a cölöpözési munkák. „A MOL Campus nélkül összesen 185 négyzetmétert tesz ki, emellett idén elkezdtük 240 ezer négyzetméternyi projekt előkészítésének.”
Arra is kitért, hogy a már átadott 125 lakásos A épület értékesítése 96 százalékon áll, míg a C épületé 95 százalékos. A B épületnél (270 lakás) ez az érték 89 százalék, a D jelűnél 77 százalékos.
Schrancz Mihály hangsúlyozta, két-három év múlva a belváros részének fogják tekinteni a fejlesztésnek köszönhetően, ami összesen 23 hektárnyi területen zajlik le. A fejlesztés alapmotívumának azt a kettősséget nevezte meg, ami egyszerre teszi lehetővé az itt élőknek, hogy a Kopaszi-gát által biztosított rekreációs zöld övezet és egy belvárosi környezet előnyeit egyszerre élvezzék.
A koncepciót ismertetve többek közt a BudaPart sajátos úthalózatát is megemlítette.
„Kizárólag zsákutca rendszerek alakulnak ki, tehát például nem lehet a Budafoki útról áthágni a Dombóvári úthoz.
Ezzel megakadályozzuk a hosszú kocsisorok kialakulását.” Hasonló célt szolgál, hogy a városnegyedben nem lesznek felszíni parkolók. „Kizárólag az hajt majd be, aki ott lakik, és van parkolóhelye.”
A több ütemű beruházásban összesen 920 ezer négyzetméternyi felületet építenek ki, amiből 620 ezer a szint felett jön létre. Összesen 13 irodaház épül ki a MOL-székházat is beleszámítva, 250 ezer négyzetméter bérbe adható felülettel. Ugyanakkor 15 lakóházat emelnek, amiben 3000 ezer lakás kap helyet.
A városnegyed népességét meghatározó adat, hogy 6-7 ezer ember fog itt lakni, és további 23 ezer fog itt dolgozni. „Így nagyjából 30 ezer ember fordul majd meg itt naponta, ami Szekszárd lakosságának felel meg.”
A projektben összesen 15 ezer négyzetméternyi kereskedelmi egység épül ki, melynek előrehaladását összehangolják az épületek elkészülésével.
Hozzátette, az ütemezés során az esetleges gazdasági lassulással is számoltak, ennek érdekében a részprojektekben átadott épületek már önmagukban is tudnak működni, kisebb városrészként.
Schranz Mihály külön kitért a városnegyed közlekedésfejlesztésére, aminek a középpontjában a budai fonódó hálózat meghosszabbítása áll.
„A fonódó a tervek szerint végig jönne a Gellért tér után rakparton a Műegyetem előtt, a Rákóczi híd hídnál ráfordulna az Dombóvári útra, és egészen a Budafoki útig haladna.
Ebben a projektben már lebonyolítottuk a tervezési engedélyeztetést, a projekt tervei ott vannak a fővárosnál."
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.