2020.04.06, Hétfő

Hirdetés

Így újul meg a Kőbánya-Kispest vasútállomás
index.hu

Így újul meg a Kőbánya-Kispest vasútállomás

magyarepitok.hu

2020.01.21. 11:03

A korszerűsítés részeként a meglévő gyalogos felüljárót átépítik, és egy új felüljáró megépítését is tervezik.

Hirdetés

Elkezdődhet a Kőbánya-Kispest (KÖKI) vasútállomás utasforgalmi tereinek korszerűsítése a Speciálterv Építőmérnöki Kft. tervezésében - derült ki a közbeszerzési értesítőből. Legutóbb novemberben számoltunk be arról, hogy teljes felújítást fog kapni a főváros egyik legjelentősebb vasútállomása.

A tervezési feladat magába foglalja a felvételi épület és a gyalogos felüljáró átépítését, a perontetők felújítását, valamint a liftek és mozgólépcsők áthelyezését. Mindezek a munkálatok a felvételi épület és a felüljáró komplex és teljes körű rekonstrukcióját szolgálják.

A fejlesztés egyúttal egy új, 120-140 méter szerkezeti hosszúságú, a vasúti pálya feletti, utas- vagy közforgalom számára megnyitott felüljáró tervezését is jelenti.

A projekt célja egy anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítmény, sok rozsdamentes szerkezettel és üveggel, korszerű utastájékoztatással, a végig fedett peronokon, padokkal.

Az új felüljáró a meglévő, zárt gyaloghidtól 80 méterre, a peronok elején épül meg az utasok számára. Mindkét híd liftet kap az egész állomásra kiterjesztendő akadálymentesség jegyében. Ugyanezt a célt szolgálja az is, hogy a peronokat a korszerű vonatok padlószintjére emelik. További cél, hogy a három lépcsőben megújuló állomás fogadni tudja az új emeletes Stadler vonatokat.


Több tényező nehezíti a fejlesztést

Az agglomerációból és a külső kerületekből egyaránt jelentős utasforgalmat bonyolító Kőbánya–Kispest vasútállomás a ’90-es években hanyatlásnak indult. Bár intermodiális csomópontként működik, ahol helyi és távolsági buszok, metró és vonat találkoznak, állaga erősen leromlott.

A vasúti létesítmény tervezett felújítása része a MÁV 2013-ban indított állomásfejlesztési programjának, amelyre egy 2015-ös kormányhatározat értelmében forrás is rendelkezésre áll. A terület tisztázatlan tulajdonviszonyai ugyanakkor megnehezítik a projekt megindítását, miután a MÁV-on kívül a tulajdonosok között többek közt a X. és a XIX. kerület, de a Pilisi Parkerdőgazdaság is ott van.

HelyiBudapestKőbányavasútfejlesztésSpeciálterv Építőmérnöki Kft.