Hetente 60-80 vagon fordul meg a cég Kőér utcai telephelyén.
Mintegy 1000 négyzetméternyi terület áll a SWIETELSKY Építő Kft. rendelkezésére a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepén, mely a budapesti M3-as metró felújításának logisztikai központjául szolgál. A középső szakasz (Lehel tér - Nagyvárad tér) állomásait felújító SWIETELSKY Építő Kft. a kifejezetten nagy feladatot egy nehezítő tényező mellett látja el: a mélyen fekvő belvárosi állomásokhoz ugyanis külön kihívást jelent a hozzáférés (erről videót már forgattunk és cikket is írtunk).
Most a már a korábbi anyagokban is szereplő Kőér utcai bázisra látogattunk el, készítettünk fotógallériát, illetve kaptunk tájékoztatást Szili Jánostól, a SWIETELSKY Építő Kft. telephely vezetőjétől. Az M3-as metró déli végéhez, a Kőbánya-Kispest állomáshoz közel található Kőér utcai telephely egyben az M3-as metró
Mivel csak ez a remíz áll az M3-as vonalán rendelkezésre, ezért ide kell beszállítani az összes olyan elemet, amit a belvárosban be akarnak építeni, vagy éppen elbontottak és el akarnak szállítani. Kivétel, ha darukkal emelik ki az anyagot, vagy gépeket a mélyből, ami csak korlátozottan lehetséges; vagy harmadik lehetőségként a lejtaknákon keresztül juttatják ki a peronszintről, jelentős megterheléssel.
A Kőér utcai telephelyükön a SWIETELSKY Építő Kft. munkatársai egy részben nyitott, részben elzárt, folyamatosan bővülő telephelyről koordinálják azt, hogy a 9 belvárosi állomás munkálataihoz (már a Nagyvárad tér és a Lehel tér területén is megkezdődtek a munkák), időben megérkezzenek a szükséges elemek.
Az elektronikai és gépészeti eszközöktől kezdve egészen a kőburkolatig minden itt érkezik és távozik: a nagy számú vágányból itt egy a SWIETELSKY Építő Kft. dedikált használatára van bocsájtva: ez a hosszú 30-as vágány.
Ezen a vágányon hetente 60-80 vagon szállítmányt kell a föld alatt eljuttatni a munkaterületre.
Emellett a felszíni szállítás teherautóit is a telep szolgálja ki: van, hogy naponta 3-4 kamionnyi anyagot mozgatnak meg így.
A járműtelepen mindig nagy tempóban dolgoznak: ha a 9 állomás egyikén valamilyen munkafolyamat történik, akkor Kőér utcában is dolgozni kell.
És mivel a szállítás jelentős része a leállásokat kivéve éjszaka és hétvégén történik, ezért szükség van a folyamatos jelenlétre is.
A metróvonal vasúti és sínrendszereinek felújítása is párhuzamosan zajlik az állomásfelújítással és eközben a metrók is közlekednek – változó ideiglenes szünetekkel és lezárásokkal. Jelenleg, mivel az M3-as vonalának jelentős részén egy hónapra ideiglenesen metrópótló buszos forgalmi rendet vezettek be, a SWIETELSKY Építő Kft. is kihasználja a lehetőséget. Az eddig állapothoz képest egy műszakkal többet szerveztek meg a logisztikai központban, így lehetőség van a munkák jelentős gyorsítására.
A SWIETELSKY Építő Kft. 9 jelenleg is felújítás alatt álló állomásért felelős, de nemcsak ez a munka zajlik, hanem a vasúti és sínrendszerek szintén nagyszabású felújítása és átépítése is, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésével (a két cég egy osztrák konszern leányvállalata, de különállóan működnek), illetve a Strabag-csoport is dolgozik a Dózsa György úti állomás akadálymentesítésén.
Így nemcsak a két másik generálkivitelezővel, de számos alvállalkozóval, a műszaki ellenőrzést ellátó mérnökcéggel és természetesen a metrókat üzemeltető fővárosi közösségi közlekedési vállalattal is folyamatosan egyeztetnie kell a SWIETELSKY Építő Kft.-nek arról, hogy ki, hogyan és mikor használhatja a síneket.
Ehhez hetente ülnek össze egy-egy másfél hetes tervet összeállítani (biztonságból, hogy ha a sok szereplő, illetve a változások miatt szükséges újra tervet készíteni, akkor legyen tartalék kapacitás). Először a SWIETELSKY Építő Kft. metróépítési üzletágának vezetői kedden délelőtt egy online kooperáción egyeztetnek arról, hogy az állomásoknak milyen igényeik vannak. Ezt követően szerda délután a BKV-nál a projekt összes korábban említett szereplője (nem ritkán 10-12 fő), a saját belső egyeztetések alapján dönt a következő hét ütemtervéről.
Mivel, ahogy már csak az egyeztetők létszáma is mutatja, egy metróvonal felújítása annak üzemeltetése közben egy rendkívül összetett feladat, ezért jelentős rutin és folyamatos odafigyelés kell ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban végezhessék el a munkát.
Emellett a kivitelezők, a beruházók és a lebonyolítók is kiemelt hangsúlyt helyeznek az együttműködésre, hogy minél jobban ki tudják használni a sínek kapacitását.