Az elmúlt évek gazdasági folyamatai, az energiaárak drasztikus emelkedése és az általános infláció miatt, a legtöbb kereskedő és szolgáltató után a BKK is kénytelen változtatni egyes termékek árán a megszokott színvonalú kiszolgálás, illetve a további fejlesztések érdekében. A közlekedési társaság számára ugyanakkor továbbra is kiemelt jelentőségű a törzsutasok megbecsülése és számuk növelése, ezért a bérletek ára nem változik.
Az egymást követő válságokat a budapesti közösségi közlekedés használói utasként nem érzékelhették, hiszen a társaság nemcsak megtartotta szolgáltatásának színvonalát, hanem folyamatosan fejlesztette is azt.
Az elmúlt egy évben 285 új busz és 48 troli érkezett, befejeződött az M3-as metróvonal felújítása, elindult a BudapestGO applikáció, amelynek folyamatosan bővülnek a szolgáltatásai.
Bár a járvány vége óta egyre többen térnek vissza a közösségi közlekedéshez, összességében jelentősen csökkent a BKK jegyárbevétele az elmúlt négy évben. 2022 végére 16 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019-ben, miközben az energiaárak növekedésével és az általános inflációval a kiadások drasztikusan emelkedtek. A fenntartó Fővárosra egyre magasabb teher hárul, összesen 60 milliárd forinttal került többe a Fővárosnak a közösségi közlekedés, mint 7 évvel ezelőtt.
Ezért a többi magyar közlekedési szolgáltató – a MÁV-HÉV, a MÁV-START és a Volánbusz – után a BKK is megemeli az eseti termékek árát.
A vonaljegy 450 forint, a fedélzeti vonaljegy 600 forint, illetve a gyűjtőjegy 4000 forintba kerül szeptember 1-jétől.
A bérletek ára ugyanakkor továbbra sem változik. Így mostantól még inkább megéri havi, negyedéves vagy éves bérletet vásárolni. A felnőtt 30 napos bérlet továbbra is 9500 forint, a diákbérlet pedig 3450 forintba kerül, vagyis ennyi pénzért lehet egy hónapon át korlátlanul utazni.