Közvetlenül az M0-s ecseri csomópontjától, Budapestről kifelé indulva 4 kilométer hosszan épülhet a négysávos pályaszakasz, az ezt követő, több mint 40 kilométeres útvonal pedig javarészt új nyomvonalon haladhat.
Fontos lépés történt a 31-es főút fejlesztésének mintegy 46 kilométert érintő projektjében. Az online elérhető közbeszerzési adatok alapján eldőlt, hogy a tavaly ősszel kiírt pályázaton a legjobb és egyben nyertes ajánlatot a Főmterv Zrt. tette. A meghatározó magyar tervezőiroda nettó 2,344 milliárd forint értékben fog dolgozni, az engedélyes és kiviteli tervek elkészítése a feladatuk, valamint részt vesznek majd a hatósági engedélyek megszerzésében is.
Az összesen 121 kilométer hosszú 31-es út Budapesttől indul és az Északnyugat-Alföldön keresztül a Heves vármegyei Dormándig halad. A most elrajtoló projektben az M0-s autóút ecseri csomópontja és a Pest és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyék határán fekvő Nagykáta között futó egybefüggő szakaszt tervezik meg, mely a cég tájékoztatása szerint többnyire új nyomvonalon, helyenként pedig a meglévő nyomvonal fejlesztésével valósulhat majd meg.
A Budapest felől induló első 4,2 kilométert 2x2 sávos, a következő 41,6 kilométert pedig 2x1 sávos kialakítással, mindvégig a főúttal párhuzamosan vezetett kerékpárúttal együtt fogják majd megvalósítani.
A Főmterv tájékoztatása szerint az út a fenti térképen pirossal jelölt nyomvonalon halad majd.
A feladat magába foglalja emellett
A munka fontos része még többek között a Magyar Közút NZrt. monori mérnökségi telephelye bővítésének előkészítése, ahol a magasépítési tervek elkészítéséhez BIM (Building Information Modeling) megoldásokat fognak használni.