Az utazási szokások változásához igazodik a budapesti éjszakai közlekedés: június 1-től mindennap tovább közlekednek a főbb metrók. A meghosszabbított üzemidőhöz több mint 40 nappali és számos éjszakai járat menetrendje is igazodik. A metrók üzemidejének változása a teljes éjszakai közösségi közlekedési hálózat reformjának első lépése, több indulással, jobb kapcsolatokkal lesz elérhető éjjel is Budapest minden térsége.
Június 1-jétől, vasárnaptól tovább járnak a budapesti metrók: meghosszabbodik az M2-es, az M3-as és az M4-es metrók üzemideje. A módosítás a megváltozott utazási szokásokhoz igazodik, hétköznap a belvárosból éjfél körül, hétvégén pedig hajnali 1 óra körül indulnak majd az utolsó szerelvények, ráadásul 10 percenként.
A Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság javaslatára a Fővárosi Közgyűlés még 2024 őszén kérte fel a főpolgármestert, hogy a BKK közreműködésével több változatban dolgozzon ki javaslatokat a metróüzem éjszakai meghosszabbítására és az éjszakai közlekedési hálózat megreformálására. Ennek a folyamatnak az első lépése a metrók üzemidejének meghosszabbítása és a szorosan kapcsolódó nappali és éjszakai felszíni járatok módosítása. A Fővárosi Közgyűlés határozata alapján a metrók üzemideje az alábbiak szerint módosul.:
Hétköznapokon, vasárnap éjszakától csütörtök éjszakáig
Péntek és szombat éjszaka
A metrókhoz szorosan csatlakozó felszíni járatok menetrendje is módosul, amelyek hétköznap és hétvégén egyaránt igazodni fognak az éjfél körül jellemzően a belvárosból induló utolsó metrókhoz. Ennek köszönhetően több mint 40 nappali járat közlekedik majd összehangoltan a metró meghosszabbított üzemidejével, így az éjszakai órákban is könnyebbé válik az eljutás a főváros külsőbb kerületeibe. Az érintett járatok a következők:
A nappali járatok mellett a korábban induló éjszakai járatok is csatlakoznak a metrókhoz, így az előbbi felsorolásban nem érintett nappali járatok által kiszolgált területekre is biztosítják az eljutást.
A bővített metróközlekedés érinti a metrókkal párhuzamos útvonalon közlekedő éjszakai járatokat is, melyek közül egyes éjszakai, nem teljes útvonalon közlekedő járatok, illetve betétjáratok nem közlekednek ezentúl.
A legnagyobb változás, hogy az M3-as metró útvonalán közlekedő éjszakai autóbuszok a metró üzemideje alatt (délen a Határ úttól a 914-es és a 950-es busz, északon a 914-es busz jellemzően a Nyugati pályaudvartól, míg a 950-es buszok Újpest központtól) közlekednek. Szintén változik a 931-es, a 990-es, a 907-es és a 908A járatok menetrendje.
A BKK az éjszakai közlekedés reformjára vonatkozó tervek kidolgozása előtt, tavaly decemberben a civilekkel is egyeztetett, az itt beérkezett javaslatokat is figyelembe vette a kapacitásokat bővítő módosításnál, majd ezt a Fővárosi Közgyűlés megszavazta.
A munka itt nem áll meg: folyamatban van az éjszakai hálózat teljeskörű fejlesztése is, amelyről a társaság 2025. május 7-én, a Mobilitási Témacsoport keretében egyeztetett a civilekkel. Ezen a találkozón a civil szervezetek tagjai a felsorolt keretek között kialakítható legoptimálisabb megoldásra vonatkozó javaslatot ismerhették meg, észrevételeikkel pedig a javaslat részleteinek pontosításához járulhattak hozzá. A folyamat végén széleskörű társadalmi egyeztetésen válhat véglegessé az éjszakai hálózat teljes reformja. Ebben a BKK részletesen bemutatja majd a tervezett hálózati változásokat, amelyeket véleményezni lehet a társaság honlapján, és a végleges változatba az utasok észrevételeit is beépítik.
Az éjszakai közösségi közlekedési rendszer megújítása minden területen jelentős átszervezéssel jár, a társaság a tapasztalatokat, az utasforgalmi adatokat, illetve az utasészrevételeket felhasználva korrigálhatja az intézkedéseket.