Az amerikai adatkezelő-óriás mesterséges intelligenciája csupán a szabályokat kapta meg alkotóitól, minden stratégiát maga tanult meg.
Nem emberek legyőzésével lett a világ legjobb sakkprogramja a Google AlphaZero nevű mestereséges intelligenciája. Hiába tartanak ugyanis bajnokságokat a hús-vér sakkjátékosok, mióta a Deep Blue nevű szoftver legyőzte mintegy egy évtizede Gary Kaszparovot, azóta nem kérdéses, hogy a gépek jobbak ebben a sportban, mint az emberek.
Az AlphaZero azonban ennél sokkal lenyűgözőbb – és ijesztőbb teljesítményt hajtott végre. Az eredetileg a távol-keleti go stratégiai játékban jártas programnak fejlesztői csupán a sakkjáték szabályait bocsátották a rendelkezésére és véletlenszerű lépésekkel kezdett játszani.
A tanulásra létrehozott szoftver mindössze 4 óra alatt jutott el odáig, hogy az emberi világbajnokokat kényelmesen legyőző, több éves munkával kifejlesztett Deep Blue-t és társait 100 játékból vagy mindig legyőzze, vagy döntetlenezzen velük.