„Nyár, dinnye, szerelem” – a hazai dinnyefogyasztást népszerűsítő kampány indult.
Összefogtak a dinnyetermelők az ipari kamarával és az Agrárminisztériummal az egészséges gyümölcs fogyasztásának ösztönzésére – jelentették be a „Nyár, dinnye, szerelem” program szervezői. A nagyrészt vízből álló, így kalóriaszegény, de mégis édes gyümölcs termelése hazánkban az elmúlt évtizedekben folyamatosan csökkent, azonban ez a tendencia 2018-ra megáll.
A most elindult kampány során különböző helyszíneken, rendezvényeken, valamint gyermektáborokban népszerűsítik majd a dinnyét. Többek között interaktív programokkal is igyekeznek majd bemutatni a gyümölcs fogyasztásának előnyeit.
Idén várhatóan 192 ezer tonnányi dinnyét termesztenek hazánkban. Ennek mintegy 40 százaléka kerül exportra, a maradékot pedig az egyre többet vásárló hazai közönség fogja elfogyasztani – remélik a program szervezői.