A Van itthon tej című kampány célja, hogy megszerettesse a gyermekekkel a tej fogyasztását az iskolában is.
Csaknem 100 általános iskolára kiterjedően indított tejfogyasztást népszerűsítő kampányt a Tej Terméktanács. A Van itthon tej című kampány célja, hogy megszerettesse a gyermekekkel a tej fogyasztását az iskolában is, bemutassa nekik a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban, továbbá eloszlassa azokat a tévhiteket, melyek a tejtermékek előállításához, vagy fogyasztásához kapcsolódnak.
A mobil kiállításokon bemutatják egyebek mellett az iskolásoknak, hogyan kerül a tej az istállókból vagy a réten legelő tehenektől a boltok polcaira.
A programot az egészségtudatos táplálkozással indokolták, hangsúlyozva, hogy az átadott ismeretek ösztönözhetik a gyermekeket a tejtermékek fogyasztására. A rendezvényeken dietetikus magyarázza el például azt, mi a különbség a tej és a növényi alapú helyettesítő termékek között.
Ezt követően izgalmas, érdekes játékokon keresztül ismerkedhetnek meg a gyermekek a tej- és tejtermékek fogyasztásának előnyeivel. Azt várják a kampánytól, hogy segítségével tudatos fogyasztókká válnak az iskolások, akik felnőttként környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok alapján vásárolnak majd.
Az első számú sztráda fejlesztéséhez az MKIF összesen 72 hidat és felüljárót épít újjá vagy: a most bontott átkelő az előbbi kategóriába tartozik. Éjszakai forgalomkorlátozás várható az autópálya alatt átvezető úton.