Két nagyberuházás kezdetét ünnepelték Budafokon szerdán: elhelyezték a Kelenföld–Százhalombatta vonal pályakorszerűsítése, valamint az ezen a szakaszon telepítendő biztosítóberendezés és ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer alapkövét.
A Kelenföld és Százhalombatta közötti, 20,5 kilométer hosszú kétvágányú pályán a felújítási munkát már márciusban elkezdte a kivitelező A-Híd Zrt. és V-Híd Zrt. A nettó 51,3 milliárd forintos beruházás, melynek eredményeként 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok, várhatóan 2020 júniusára fejeződik be. Az ünnepélyes alapkőletételen számos új részlet derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában készülő fejlesztésről. A kivitelező konzorcium:
A beruházás második részeként 16,62 milliárd forintból telepítik az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer pályamenti alrendszer 2-es szintjét (ez az ETCS 2, azaz European Train Control System 2), valamint az új elektronikus biztosító berendezést, mindennek elkészülése 2020 novemberére várható. Az ETCS 2 lényege, hogy a pályamenti jelzések sebességparancsait közvetíti a jármű felé, és szükség esetén felülbírálja a járművezetőt, így a vonat mindig betartja a sebességi korlátokat. Fontos megemlíteni, hogy ez a beruházás tartalmazza továbbá:
A projektek tervezését az Utiber Kft. és az Uvaterv Zrt. végezte. A kivitelezés részben a magyar állam, részben pedig az Európai Unió támogatásából valósul meg, utóbbi az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból származik.
Az alapkövet Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai fejlesztési főigazgatója, Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója, valamint Karsay Ferenc, a XXII. kerület polgármestere helyezték el a Budafok állomás mellett kialakított területen.
A Hollóháza és Pálháza térségét fejlesztő beruházás kiemelt részét képezi két híd felújítása és egy híd átépítése, továbbá a közvilágítási hálózat fejlesztése.