2018.10.19, Péntek

Hirdetés

2020 után köthetik össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel
blikk.hu

2020 után köthetik össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel

MTI

2018.01.29. 13:56

Az engedélyezési tervek az első két ütemre rövidesen elkészülnek, az öt ütemre osztott projekt kivitelezésének összköltsége jelenlegi becslések szerint 278,6 milliárd forint.

Hirdetés

Hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó projekt első két ütemének engedélyezési tervei – közölte Riz Levente XVII. kerületi polgármester. Ezek 2019 második felében rendelkezhetnek majd jogerős építési engedéllyel.

A fejlesztés - amely közvetlenül mintegy 320 ezer ottélőt érintene - rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat, csökkenne a légszennyezés és az utazási idő - mutatott rá Riz Levente. Rákoskeresztúr Városközpontból például 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni a mostani egy órás utazási idő helyett.

 

Ebből az öt ütemből áll a teljes projekt

  • Az első, Cinkotáig tartó ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése (106,5 milliárd forint)
  • Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat (127 milliárd forint).
  • A harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz (38,5 milliárd forint),
  • a negyedikben a Csömörig tartó szakasz korszerűsítése valósulna meg (1,3 milliárd forint).
  • Az ötödik ütemben valósulhat meg a Hungaroring elérése (5,3 milliárd forint).

Kovács Péter XVI. kerületi polgármester azt mondta, remélik, hogy a kormány támogatja majd a projektet, és a következő európai uniós támogatási ciklusban elindulhat a beruházás első üteme.

Tarlós István főpolgármester közölte: támogatja a két polgármester kezdeményezését, és a főváros a kerületekkel „erőteljes lobbizásba" kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. Hozzátette: a metró és a HÉV összekötése ugyanakkor jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam. Így a projekt anyagi fedezetét jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítani.

GödöllőHÉVHungaroringközlekedésfejlesztésCsömör2-es metróRákoskeresztúrmetrófejlesztés