Hetvenkét nap múlva kezdődik a Magyarország által valaha rendezett legnagyobb sportesemény.
A vizes világbajnokság rajtja előtt minden előkészület a tervezett ütemben halad. Az esemény költségeiről és bevételeiről Seszták Miklós fejlesztési miniszter egy sajtóbeszélgetésén számolt be.
A szervezőbizottság elnöke elmondta, a világbajnokságra elkészülő fejlesztések értéke közel 92 milliárd forint. Ezek túlnyomó része - közel 85 milliárd forint - akkor is megvalósult volna, ha Magyarország nem rendez világbajnokságot.
Ilyen fejlesztés például:
A legnagyobb értékű beruházás a Duna Aréna és az ahhoz kapcsolódó minden költség - ez 41,637 milliárd forint.
A fejlesztési miniszter azt is kifejtette, hogy összesen 38,6 milliárd forint a vb szervezési és működési költsége. A szervezőbizottság ugyanakkor körülbelül 7-10 milliárd forintos bevétellel kalkulált. Ebben az összegben azonban nincsenek benne azok a várható gazdasági eredmények, amelyet a világbajnokságra érkező szurkolók, sportolók magyarországi tartózkodása (éttermi fogyasztások, vendégéjszakák stb.) jelent majd. Jelezte, azért ilyen "szerény" ez a szám, mert "családbarát" világbajnokságot akarnak rendezni, olyan jegyárakkal, melyeknek köszönhetően reményeik szerint minden döntőre telt ház előtt kerül sor. Hozzátette, azt az imázsértéket, amelyet a világbajnokság jelent Magyarországnak, nem lehet számszerűsíteni.
A közlekedésről szólva a szervezőbizottság elnöke néhány sarkalatos pontot emelt ki. A budai alsó rakparton, a Batthyány térnél sorra kerülő óriástoronyugrás helyszínén kizárólag a versenyek idején lesznek majd forgalomkorlátozások. Megjegyezte, a szurkolói zónákat a Margitszigeten alakítják ki, és mivel innen viszonylag bonyolultabb a közlekedés, már tárgyalnak egy esetleges kompjárat működtetéséről, amely a Duna Arénához szállítaná a rajongókat. A sportesemények vonatkozásában először játszhat nagy szerepet a Duna a közlekedésben, így számos hajó közlekedik majd a versenyhelyszínek és a fontosabb budapesti pontok között.
A 17. FINA vizes világbajnokságot július 14. és 30. között rendezik Budapesten és Balatonfüreden.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.