Fodor Imre volt a leggyorsabb a Duna Aszfalt Kupa péntek délutáni prológján, mögötte holtversenyben Fekete Antal, illetve a lengyel Marcin Lukaszewski ért célba a második-harmadik helyen.
Fodor Imre volt a leggyorsabb a Duna Aszfalt Kupa péntek délutáni prológján, mögötte holtversenyben Fekete Antal, illetve a lengyel Marcin Lukaszewski ért célba a második-harmadik helyen. Az adminisztratív és gépátvétel után pénteken délután egy 12 kilométeres prológgal vette kezdetét a Duna Aszfalt Kupa, a magyar bajnokság idei első és a Közép-európai Zóna Trófea (CEZ) idei második futama. A Kunszállás térségében lebonyolított bemelegítésen a Fodor Imre – Vass Gergely páros ért el a legjobb időt. A fordos duó annak ellenére volt a leggyorsabb, hogy nem működött az átbeszélőjük, ami igencsak megnehezítette az első tereprali versenyét teljesítő navigátor dolgát. Fodorék mögött a címvédő magyar bajnok Fekete Antal – Tóth György (Toyota) és az év első CEZ-futamát megnyerő lengyel Marcin Lukaszewski – Magdalena Duhanik (BMW) kettősök értek célba a második-harmadik helyen – egyforma idővel. A negyedik helyet némi meglepetésre a lengyel Piotr Bialkowski (H3 EVO) szerezte meg, akinek ez mindössze a második versenye a T1-esek között. Korda Erik (HRX Ford) nem volt igazán elégedett az ötödik idővel, de mint elmondta, bőségesen maradt még mind az autóban, mind benne, így biztos benne, hogy tudnak még gyorsulni holnap. A CEZ tavalyi ezüstérmese, Tomas Ourednicek kis híján elrajtolni sem tudott a Duna Aszfalt Kupán, a gépátvétel előtt ugyanis előbb a méterszámláló, majd a fék adta meg magát, de mindkét hibát sikerült kiküszöbölni, s végül gond nélkül teljesítették a szuperspeciált – igaz, az elért kilencedik helynek nem igazán örültek. A motoros-quados mezőnyben Kakuszi Zsolt (Polaris) vezet Somfai Mátyás (E-ATV) és Horváth Laller (KTM) előtt, a Challenge kategóriában az Arató Gábor – Borzován János (Mitsubishi L200) duó áll az élen, megelőzve a dr. Szabó Tibor – Újházi József és a Nyaka Zoltán – Török Ádám párosokat. Szombaton két, hazai viszonylatban igen hosszúnak számító szelektív vár a mezőnyre, a versenyzők délelőtt is, délután is 110-110 kilométert teljesítenek (a Challenge-esek kivételével, nekik kétszer 57 kilométer a napi táv), majd vasárnap egy 94 kilométeres pályával búcsúznak Bugactól és környékétől. Eredmények: Autósok: 1. Fodor Imre – Vass Gergely (Ford) 00:06:48 2-3. Fekete Antal – Tóth György (Toyota) +00:00:04 2-3. Marcin Lukaszewski – Magdalena Duhanik (BMW) +00:00:04 4. Piotr Bialkowski – Artur Kolodziej (H3 EVO) +00:00:08 5. Korda Erik – Nyirfás Julianna (HRX Ford) +00:00:10 6. Garamvölgyi Zoltán – Szabó Barbara (Nissan Qashqai) +00:00:17 Motorosok: 1. Kakuszi Zsolt (Polaris) 00:07:35 2. Somfai Mátyás (E-ATV) +00:00:21 3. Horváth Laller (KTM) +00:00:45 Challenge: 1. Arató Gábor – Borzován János (Mitsubishi L200) 2. dr. Szabó Tibor – Újházi József (Lada Niva) 3. Nyaka Zoltán – Török Ádám (Jeep Grand Cherokee) Forrás:http://www.terep-rallye.hu/fodorek-kezdtek-legjobban-a-duna-aszfalt-kupan/