A fogyasztása azoknak is ajánlott, akiknek alacsony a vérnyomása, mert valójában egyensúlyban tartja a vérnyomást.
Az EurekAlert! nevű tudományos lapban megjelent friss kutatás szerint a mangó fogyasztásával akár két órán belül levihetjük a magas vérnyomást – írja a sokszinuvidek.hu. A tanulmányban 24 posztmenopauzális nő fogyasztott napi 330 gramm mangót két héten át. Ezt követően a résztvevők visszatértek a normál étrendhez, de 13 napig nem vehettek magukhoz mangót. A szűk egy hónap alatt az orvosok folyamatosan mérték a nők pulzusát, vérnyomását, elemezték a vérképüket és a leheletüket is.
Végül arra jutottak, hogy tendenciózusan két órával a mangófogyasztás után esett a vérnyomása a résztvevőknek.
A tanulmány szerzői a gyümölcs szív- és érrendszerre gyakorolt pozitív hatását a benne található vegyületek (mangiferin, kvercetin, galluszsav) koncentrációjának tudták be.
A mangó fogyasztása ezzel együtt azoknak is ajánlott, akiknek alacsony a vérnyomása, a gyümölcs ugyanis valójában egyensúlyban tartja a vérnyomást, de további kutatások szükségesek ennek megállapításához.
A gyümölcs a magas alfa-karotin, béta-karotin, lutein- és zeaxantintartalmának köszönhetően erősíti a szemet és ezzel együtt a látást. Ráadásként a benne levő Omega-3 zsírsav segít csökkenteni a gyulladást a szervezetben, serkenti az agy és az immunrendszer működését és véd az ízületi gyulladások kialakulásától.
Összesen akár 145 ezer köbméter kő felhasználásával építenek fenékküszöböt a Dunán, a Paksi Atomerőmű és Dunaszentbenedek között. A rendkívül gyors ütemben megvalósuló vízépítési beruházás során először kőpaplant terítenek a folyómederre, majd többtonnás kövekből, rétegenként alakítják ki a vízszint megemelésére szolgáló műtárgyat. A kivitelezés napi 24 órában zajlik majd.