2018.12.12, Szerda

Hirdetés

Másfél év alatt elkészül a Lánchíd és a Váralagút felújítása is
Fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Másfél év alatt elkészül a Lánchíd és a Váralagút felújítása is

mti, magyarepitok.hu

2018.09.27. 11:04

A két projekt 7 milliárd forintos állami támogatásnak köszönhetően indulhat el együtt.

Hirdetés

Újabb részletek derültek ki a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a Lánchíd és a Budai Váralagút felújításáról: bejelentették, hogy a főváros kormányzati támogatással további hétmilliárd forintot kap a műemléki híd rekonstrukciójára. Ennek köszönhetően a két projekt egyszerre valósulhat meg és a korábban várt hároméves forgalomkorlátozás helyett csupán másfél évig nem használhatják a közlekedők a megszokott módon a hidat.

 

 

Négy jelentős fejlesztés valósul meg egyszerre

A nagyléptékű beruházásban így egy időben történik meg

  • a több mint 175 éves Lánchíd műemléki szemléletű korszerűsítése, melyről részletesen korábbi cikkünkben számoltunk be,
  • illetve a pesti oldalon található Széchenyi István téri villamos- és közúti aluljáró,
  • a Budai Váralagút,
  • valamint a Clark Ádám tér felújítása és átépítése is.

Tarlós István főpolgármester elmondása szerint a nettó kivitelezési idő 18 hónap lesz.

 

Történelmi jelentőségű híd újul meg

Magyarország első állandó Duna-hídját különlegesen fontos műtárgy: még az 1848-49-es forradalom előtt kezdték meg építkezését 1842-ben, majd miután az Habsburgok és orosz szövetségeseik seregei győztek a magyar szabadságharcosok ellen, a hazánkat császári különmegbízottként irányító hírhedt Haynau tábornok avathatta fel.

 

 

A híd már megépültekor európai jelentőségű projekt volt, mivel nem csupán hazánkban volt az első hosszú távra épített Dunai átkelő, hanem a folyó Regensburg alatti 2400 kilométeres szakaszán is. Az átkelőhöz kapcsolódott a Várhegy alatt a Budai Váralagút kialakítása, ami biztosította a Lánchídról érkezők közvetlen és gyors bejutását Buda belső területeire. Ezen a projekten a munkák 1853-ban kezdődtek – a híd építését is vezető Clark Ádám tervei alapján. Ezt követően a forgalom 1857-ben indult meg az Alagúton, melynek Duna felőli végét 6 méterrel alacsonyabbra alakították ki, így biztosítva megfelelő lejtést a vízelvezetéshez.

BudapestBudai VárhídfelújításLánchídalagút