A helyi önkormányzat a lakossággal és a vállalkozókkal összefogva akadályozta meg, hogy életbe lépjen a MÁV új menetrendje, ami a polgármester szerint teljesen logikátlan.
A MÁV a most életbe lépett téli menetrendjében jelentősen lecsökkentette volna a XXII. kerületben megálló vonatok számát, különösen Nagytétény-Diósd és Budafok-Háros állomásoknál – írja a budafokteteny.hu. A Karsay Ferenc kerületi polgármesterrel készített interjúból kiderül, a lakosság, a vállalkozók és az önkormányzat összefogásával sikerült elérni, hogy a vasúttársaság megváltoztassa a korábbi elképzeléseit.
A polgármester elmondta. a MÁV felmérései szerint az említett állomásokon hétköznap csak két-három ember száll fel a vonatokra. „Ezzel szemben az általunk kért aláírásgyűjtésen néhány nap alatt ötszáz ember mondta azt, hogy használja a járatokat” – fogalmazott Karsai Ferenc. „Enyhén szólva érezhető ebben némi ellentmondás.”
A politikus hozzátette, a kérdés még nincs teljesen lezárva. Aki szeretné a továbbiakban is megőrizni a jelenlegi menetrendet, attól azt kérik, hogy ezt jelezze a [email protected] e-mail címen.
Karsay Ferenc teljesen logikátlan és a kormányzati szándékokkal szembemenő döntésnek nevezte a MÁV tervezetét. „A vasútpálya felújításához kapcsolódóan ugyanis P+R parkolókat építettek, illetve terveznek építeni, amelyek azt szolgálják, hogy az emberek letegyék az autóikat és vonattal menjenek tovább a belváros felé, csökkentve ezzel az átmenő forgalmat, a dugókat és a levegőszennyezést Budafok-Tétényben.”
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.