Harmincéves betontáblákat cseréltek ki a kifutópályán, a reptér visszaállt a kétpályás üzemmódra.
Befejeződött a fővárosi Liszt Ferenc-reptér 1. futópályájának felújítása. Az üzemeltető Budapest Airport 1,65 millió eurós (500 millió forintos) beruházása a futópálya Vecsés felőli végének 900 méteres szakaszát érintette. A 45 méter széles betonsáv középső betontábláit kellett az alapozással és a fénytechnikával együtt újratelepíteni.
A három hónapig tartó rekonstrukcióra elsősorban a repülésbiztonság fenntartása miatt volt szükség, ugyanis a több mint 30 évvel ezelőtt épített futópálya beton táblái, illetve az alapozás mostanáig bírták a fel- és leszálló gépek jelentette terhelést. A futópálya felújítását úgy időzítette a Budapest Airport, hogy a nyári csúcsforgalom, ezen belül is a budapesti vizes vébé előtt elkészüljön minden munka.
A felújított pályáról csütörtökön délután szállt fel az első gép, így a Liszt Ferenc reptér visszaállt a megszokott kétpályás üzemelésre. Huszka Péter forgalmi igazgató szerint a repülőtér komoly fennakadás nélkül üzemelt a használatban megmaradt kettes futópályával, bár széliránytól függően az érkező vagy az induló repülőgépeknek hosszabb gurulási idővel kellett számolniuk.
A Kolozsvár-Nagyvárad-Biharpüspöki vonalon 166 kilométeren villamosítják a vasutat, jelentősen felgyorsulhatnak a vonatok.
A 21. századi magyarok az ókorban itt élő keresztény népeket is eleiknek tekintik, mert a hit összeköti őket - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára szerdán Pécsen.