Az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, a valaha volt 47 híd újjáépítése elmaradt, most azonban több projekt is beindul.
Megszületett az Ipolydamásd és Helemba közötti Ipoly-híd műszaki paramétereiről szóló szlovák-magyar megállapodás. A szerződést Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára írta alá Érsek Árpáddal, Szlovákia közlekedésügyi miniszterével a révkomáromi új Duna-híd megtekintése után.
A magyarországi Ipolydamásd és a szintén magyaroklakta, de Szlovákiához tartozó Helemba közötti eredeti hidat 2000-ben a jeges ár vitte el.
Az első világháború előtt 47 híd kötötte össze az Ipoly partjait, a háborúban nagy részük elpusztult, és az 50-es évekre számuk négyre csökkent. Mivel az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, az újjáépítések elmaradtak, most azonban több projekt is tervben van a pótlásukra.
Tavaly júliusban megírtuk, a Balassagyarmat és Kóvár közötti híd tervezési közbeszerzésének a végeredményét, az a híd is magyar-magyar kapcsolatokat állít helyre. A 2016-os fejlesztési tervek ugyanakkor további négy Ipoly-híd megépítését irányozták elő.
Az Ipolydamásd és Helemba közötti híd megépítésére közösen pályázott uniós forrásokra a magyar és a szlovák fél. A létesítmény építése 2019-ben kezdődhet meg.
A komáromi híd megtekintése utáni sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy az ipolydamásdi híd teherbírását 3,5 tonnára csökkentik. Az eredetileg 12 tonna teherbírású híd kapacitását a környéken élő emberek véleményét figyelembe véve mérsékelték, akik tartottak a megnövekedő tehergépjármű-forgalomtól.
Érsek Árpád közölte, hosszú távon szeretnének az Ipolyon további hidakat építeni, és a gazdasági előnyök kihasználása érdekében valahol egy erősebb hídra is szükség lesz a tehergépkocsik számára. Mosóczi László hozzátette, a szlovák közlekedésügyi miniszterrel úgy vélik, hogy
a komolyabb teherbírású hidakat a transzeurópai hálózatok részeként kell megvalósítani,
és erről a tervek szerint a közeljövőben megállapodást írnak alá.