A Szigetszentmiklós déli határában fekvő sorompó kiváltásával több település autósai szabaduhatnak meg a dugóktól.
A beruházó NIF Zrt. kihirdette a Pest megyei Szigethalom határában létrejövő különszintű közlekedési csomópont tervezői közbeszerzését. A felüljáró a Mű út és a ráckevei HÉV-vonal kereszteződésében épül meg a Szigetszentmiklós-Gyártelep HÉV-megállónál, ahol jelenleg sorompó működik.
A beruházásra azért van szükség, mert a három település határán fekvő HÉV-átkelőre jelentős forgalmi terhelés nehezedik.
A Szigethalomra, Szigetszentmiklósra, Tökölre vagy az M0-s felé igyekvő autók emiatt állandóan feltorlódnak a sorompónál. A HÉV közlekedése miatt ugyanis negyedóránként pár percre le kell zárni a sorompót a Mű úton.
A közbeszerzés nyertesének ennek megfelelően a szigethalmi Mű út (51104-es út) és a ráckevei H6-os HÉV kereszteződésében egy különszintű átvezetést kell előkészíteni, a keresztező műtárgy (alul- vagy felüljáró) engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítésével.
Az ajánlattevőnek ugyanakkor egy további feladata is lesz. Egy döntéselőkészítő tanulmányt készít az 5101, 5102, 51101 jelű utak kapacitáshiányos csomópontjaira vonatkozóan, valamint a beazonosított csomópontokra tanulmánytervet állít össze.
A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.