2019.09.17, Kedd

Hirdetés

Így folytatódik a budapesti Duna-híd projektje
Látványterv: Fővárosi Önkormányzat

Így folytatódik a budapesti Duna-híd projektje

magyarepitok.hu

2019.05.28. 09:17

A Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő fejlesztésben ezúttal a tervek ellenőrzésére és a statikai számításokra keresnek ajánlattevőket.

Hirdetés

Az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette az új budapesti Duna-híd mérnöki szolgáltatásaira szóló közbeszerzést.

A TED-en megjelentek szerint a majdani nyertes feladata a független statikai számítások elvégzése, valamint az engedélyezési és ajánlati tervek ellenőrzése lesz.

A Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát összekötő hídról legutóbb februárban írtunk, a beruházó KBBK ekkor kötött szerződést a nyertes tervpályázókkal - a holland Van Berkel en Bos U.N. Studio és a brit Buro Happold Consulting Engineers cégekkel.


Ötszáz méteres híd épül, négy támasszal

A projektben egy villamospályát is tartalmazó, 2x3 sávos híd jön létre a budai Galvani utca és a pesti Illatos út magasságában. A számítások szerint az Új Duna-híd naponta 55 ezer autóval tehermentesíti majd a belváros túlzsúfolt hídjait, további 6 ezer gépkocsival az Üllői út és más bevezető utak forgalmát.

A mostani kiírásból az Új Duna-híd főbb adatai is kiderülnek, ezek szerint

  • a hídszerkezet becsült hossza 500 méter,
  • a támaszok száma négy,
  • a legnagyobb nyílás 220 méter,
  • a legkisebb hajózási szélesség 180 méter lesz.
HelyiBudapestCsepelhídépítéstervezésÚj Duna-hídBuro Happold Consulting EngineersVan Berkel en Bos U.N. Studio