Újabb két Ikarus autóbusszal gazdagodott a megújuló Közlekedési Múzeum gyűjteménye, amelyekkel immár tízre emelkedett az utóbbi hónapokban beszerzett buszok száma - tájékoztatta a közgyűjtemény szerdán az MTI-t.
A közlemény szerint a gyűjteményébe ezúttal egy Ikarus 211-es és egy Ikarus 280-as kerülhetett be.
Az előbbi típus a 200-as típuscsalád egyetlen nagyobb szériában gyártott midibusza volt. Összesen 5650 darab készült belőlük 1974 és 1990 között; szinte kizárólag csak a hazai és az akkori NDK piacra.
A típust a Volán vállalatok kisebb forgalmú helyközi vonalakon, különjáratokon és szerződéses járatokon használták, a fővárosban ilyen közlekedett a Várbusz vonalán. A Múzeum Ikarus 211-es autóbusza 1990-es gyártású és leginkább a korszakban még jellemző munkásszállító buszként használták - ismertették a részleteket.
A másik járműről azt közölték, hogy az Ikarus 280-as az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár legsikeresebb, világszerte ismert és használt városi-elővárosi csuklós busza volt. Az 1972-ben bemutatott, 1973-tól sorozatban gyártott autóbuszból 2002-ig több mint hatvanezer darabot gyártottak a világ számos országába.
Becslések szerint az 1970-es és 1980-as években a világ csuklósbusz-gyártásának a kétharmadát ez a típus tette ki. Forgalomba állították a Szovjetunióban, Lengyelországban, Törökországban, Csehszlovákiában, de eljutott Kínába, Venezuelába, Tunéziába, Iránba és Tanzániába is - hívta fel a figyelmet a kommüniké.
A múzeum autóbusza 1986-ban gördült ki az Ikarus gyár kapuján, majd fővárosi vonalakon üzemelt, egészen 2014-es selejtezéséig.