2024.03.28, Csütörtök
Felújított szakaszon használható a Pécel-Aszód vasútvonal
NIF Zrt.

Felújított szakaszon használható a Pécel-Aszód vasútvonal

MTI, NIF Zrt.

2019.12.07. 07:16

A Strabag és a Swietelsky Vasúttechnika kivitelezésében elkészült az év eleje óta tartó Pécel-Aszód vasúti szakasz felújítása.

Hirdetés

Újabb üteméhez érkezett a Budapest-Hatvan vasútvonal rekonstrukciója, amelynek keretében visszaadják a vasúti utasforgalomnak a Pécel és Aszód közötti vonalszakaszt december 8-ától – derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) Pécelen tartott sajtótájékoztatójából. A Pécel-Aszód vasútvonal február óta tartó felújítását a Strabag és a Swietelsky Vasúttechnika munkájával.

A vonatok a beruházás teljes elkészültéig csökkentett sebességgel fognak közlekedni, ezért vágányzári menetrend szerint közlekednek a vonatok. illetve a vasútvonal állomásait és megállóhelyeit egyelőre ideiglenes megoldásokkal adják vissza az utazóközönség számára. Ez azt a célt szolgálja, hogy a közvetlen vasúti összeköttetés a lehető leghamarabb helyreállhasson az eddigi pótlóbuszokkal való kiváltás helyett.

A Rákos–Hatvan vonalszakasz valamennyi állomásán és megállóhelyén a megszokotthoz képest jelentősen megváltozott a vágányok, peronok elhelyezkedése, valamint az azokhoz vezető közlekedési útvonalak és létesítmények fekvése, megközelíthetősége.

Néhány állomáson már megnyitják a gyalogos aluljárókat, másutt viszont az állomásépületek felújítása, áthelyezése, a liftek beépítése és az ideiglenesen kialakított létesítmények környezetében munkavégzés továbbra is folytatódik.


Március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az utasforgalom megindítása mellett még folytatódnak az építkezések, ezért több helyen áthidaló megoldásokat kell alkalmazni, mivel az utasforgalom kiszolgálása még nem a végleges helyén történik. Az utasforgalom megindulása nem azt jelenti, hogy nem lesznek már vágányzárak, de olyan méretűekre már nem lesz szükség, mint amilyenek korábban voltak.

Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója arról beszélt, hogy a Budapest-Hatvan vasútvonal rekonstrukciójának következő fázisában, december 8-tól március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Pótlóbuszokkal már nem kell utazni, a vonalat megnyitják a vonatforgalom számára, és a beruházás befejezéséig, 2020 végéig már nem lesz szükség a forgalom teljes szüneteltetésére.

A fontosabb menetrendi változások december 8-14-ig, valamint december 15-től március 20-ig ezen a linken találhatók.

A NIF Zrt. által irányított vasúti felújítás 2020 végéig folytatódik, ezért újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben jövőre is.

A beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést csak ezt követően tudja majd biztosítani a vasúttársaság.


Új vágány épül a Keleti pályaudvar és a Kőbánya között

A komplex beruházás keretében nemcsak a vasúti pálya, a felsővezetékek és a biztosítóberendezések újulnak meg, hanem liftek, P+R parkolók létesülnek, valamint az állomásépületek is megszépülnek.

A fejlesztés részeként például a Budapest-Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között megépül egy harmadik vágány, valamint átépül a gödöllői HÉV végállomás is. A korszerű, modern vasúti infrastruktúra megvalósításával, lehetővé válik a KISS motorvonatok közlekedtetése is a szakaszon 2022 végéig. A beruházás eredményeként, kiszámíthatóbb, stabilabb lesz a menetrend, nő a menetrendszerűség.

HelyiBudapestAszódStrabagHatvanNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)PécelvasútfejlesztésSwietelsky Vasúttechnika Kft.