A Strabag kivitelezésében az egykori Cséry-telepen a hulladék tömörítését végző központot hoznak létre, és mintegy 14 ezer négyzetméternyi területet parkosítanak.
A főváros több mint 1,8 milliárd forintot biztosít saját forrásból az egykori Cséry-telep egy részének kármentesítésére, melynek munkálatait a Strabag Zrt. végzi el - a helyszínen a mai napon tartottak sajtóbejárást, ismertetve a beruházás részleteit. A területen hozzák majd létre a dél-pesti kerületek hulladékainak tömörítését is végző logisztikai és szolgáltató központot. A beruházás várhatóan 2021 novemberében készül majd el.
A jelenleg használaton kívüli telken egy 21. századi építményt terveznek létrehozni. A fejlesztés keretében mintegy 14 ezer négyzetméternyi területet parkosítanak majd, a létesítményt pedig fákkal veszik körül. Ezen kívül felépítenek egy járműmosót és egy műhelyt is.
A területen alakítják ki a főváros egyik legnagyobb hulladékudvarát.
Egyszerre négy hulladékgyűjtő autó ürítheti majd a szemetet az átrakóba, amelyben egy présgép konténerekbe tömöríti a hulladékot. A beruházás megvalósulása után már nem egyesével kell a hulladékszállító járműveknek a szemetet Pusztazámorra vagy a hulladékhasznosító műbe eljuttatniuk, hanem két rakomány szemetet tömörítve szállít majd el egy vontató.
A tervek szerint naponta 20-25 hulladékgyűjtő autó üríti majd itt a szemetet, és a tömörítés után nyolc konténeres vontató viszi majd innen hulladékot.
A fejlesztésnek köszönhetően évente mintegy 110 ezer tonna szemetet tudnak tömörítve elszállítani a hulladékártalmatlanító helyekre.
Az átrakóállomással csökken a hulladék begyűjtését és szállítását végző célgépek szállítási ideje és a szállítási út távolsága, így a dél-pesti térségben a lakossági hulladék begyűjtését kevesebb járművel és gyorsabban lehet elvégezni, ezáltal csökken a járművek károsanyag-kibocsátása és a kerületek belső forgalomterhelése is.
A XVIII. kerületi Ipacsfa utcában lévő Cséry-telep évtizedeken át a főváros kommunális hulladéklerakója volt, később elkezdtek szennyvíziszapot is hordani oda, és illegális hulladéklerakónak is használták. Az érintett terület egy kis része csak az egész 60 hektáros telepnek.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.