A libegő szerkezete mellett a hozzá tartozó két állomásépületet is elbontják, és újat építenek helyettük.
Elbontják és teljesen újjáépítik a budapesti Libegőt – derül ki a pestbuda.hu cikkéből. A Zugligeti Libegőt teljesen lecserélik, az új felvonó pedig a mostani helyén épül majd és Ugyanolyan egyköteles, körforgalmú kötélpálya lesz, mint a jelenlegi.
Változás lesz viszont, hogy kétszemélyes helyett négyszemélyes függőszékeket szerelnek rá, mégpedig 80 darabot, egymástól körülbelül 30 méterre elhelyezve. Minezek mellett a két állomásépületet is elbontják, és újat építenek helyettük. A kirándulók várhatóan 2022-ben vehetik birtokba a népszerű közlekedési eszközt.
A megjelent a közbeszerzési pályázat szerint a nyertes ajánlattevő feladata lesz a Zugligeti Libegő egyköteles, körforgalmú, négyszemélyes függőszékes kötélpályájának tervezése, a jelenleg meglévő Libegő elbontása, valamint az új létesítmény építése is az új pályaparaméterek alapján.
A teljes nyomvonalon összesen kilenc új, acélszerkezetű oszlop készül, távolságuk a terep függvényében változik. Az oszlopok magassága is változó lesz, de jellemzően 16-19 méter.
A libegőre vonatkozó ajánlattételeket 2020. június 8-ig várják, a beruházást pedig a szerződés aláírásától legkésőbb két éven belül kell befejeznie a szakembereknek.
A közel 50 éves Libegő felújítását már tavaly elkezdték tervezni, a Normafa park fejlesztéséhez kapcsolódóan a két fogadóépület – a Libegő völgyállomás és hegyállomás – felújítására viszont a Hegyvidéki Önkormányzat már megkötötte a szerződést a nyertes pályázójával.
Budapest különleges közlekedési eszközét, a Libegőt 1970. augusztus 19-én adták át, ez hazánk legrégebbi személyszállításra használt drótkötélpályája, amely Zugligetet köti össze a János-heggyel.
A Nemzeti Atlétikai Központ komplexumában a Stadionpark és a Panoráma Sportpark nyújt szabadidős programra lehetőséget.