Az építmény különleges, összetéveszthetetlen látványa mögött Magyarországon eddig nem látott tervezői és mérnöki megoldások sorozata húzódik meg.
Budapesten szombat délelőtt átadták az M3-as metróvonal megújult északi szakaszát. A beruházásban hat állomást modernizált a Strabag Építőipari Zrt., az alagutakat és vágányokat pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. újította fel. A felújítási munkák terveit a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. konzorciuma készítette el.
A sajtótájékoztató végén egy próbajárat indult az esemény vendégeivel az Újpest-központ megállóhelyről,
az utasok pedig szombaton 13.00-tól használhatják újra az északi metrószakaszt a 17 hónapos felújítás után.
Az összesen három ütemből álló beruházást az indokolja, hogy a napi félmillió utast szállító M3-as pályája, állomásai, műszaki berendezései és szerelvényei a több mint három évtize nem kaptak érdemi felújítást, és emiatt az utóbbi időben folyamatosak voltak a meghibásodások.
Az északi szakasz projektje 2017 őszén indult meg, a munkákról ebben az interjúban számoltunk be részletesen.