2024.03.19, Kedd
M3-as metró: így halad a munka a márciusban lezárt állomásokon (galéria)
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

M3-as metró: így halad a munka a márciusban lezárt állomásokon (galéria)

magyarepitok.hu

2020.07.13. 07:10

A SWIETELSKY a belvárosi metrószakasz két állomását vette át márciusban, mindkét helyen látványos a változás a föld alatt. Több tonnányi szerkezetből álló mozgólépcsőket bontottak el, az álmennyezeteket is eltávolították. Most újabb két állomást zártak el a forgalom elől, de a metró tovább közlekedik.

Hirdetés

Rendszeresen képgalériával és helyzetjelentéssel számolunk be az fővárosi M3-as metró középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) megállóhelyeinek felújításáról, mely a BKV beruházásában valósul meg. Az Arany János utcában és a Ferenciek terén mintegy négy hónapja már nem áll meg a metró. Ez teszi lehetővé, hogy párhuzamosan dolgozzanak a SWIETELSKY Kft. szakemberei a metró déli szakaszának korábban elrajtolt felújításával, ahol a Strabag Építő Kft. végzi el a munkát.

 

A képre kattintva galéria nyílik.

Így jóval gyorsabban végeznek majd a metrófelújítással, mintha megvárnák a következő ütemet. Ennek a stratégiának megfelelően vették át most a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokat is: a metró továbbra is járni fog a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között.

 

Centiméteres pontosságra van szükség több tonnányi elem szállításánál

A Ferenciek terén az elmúlt hetekben a második mozgólépcsőt is elbontották. A szerkezetek meglehetősen nagy elemeit két úton tudják elszállítani a föld alól:

  • vagy a Nagyvárad tértől délre fekvő Kőér utcai remízbe viszik a metróvonalon keresztül,
  • vagy pedig centiméteres pontossággal számolva emelik ki daruval.

A nagy precizitást igénylő feladatban már jelentős gyakorlata van a SWIETELSKY csapatának, a folyamatról hamarosna részletesebben is beszámol majd lapunk.

 

 

Az V. kerületi állomáson emellett elbontották a peronszint sávos, alumínium álmennyezetét, és megkezdték

  • a gépalapok,
  • válaszfalak,
  • gépészeti és elektromos szerelvények,
  • valamint a hideg- és melegburkolatok bontását is.

Az akkumulátor térben építészeti átalakításokon, a főszellőző alagútban pedig a szigetelésen dolgoznak. Emellett folytatódik a 40 éves kábelrendszer beazonosítása, az ideiglenes világítás és trafóház kiépítése is.

 

Az Arany János utcában átalakul a peron alatti szint

 

 

Az Arany János utcában a SWIETELSKY szintén elbontotta az álmennyezetet, így láthatóvá vált az ötcsatornás állomásszerkezet. A korábban leszerelt mozgólépcsők tartósszerkezeteit leszerelték és elszállították a lejtaknából.

A szellőzőrendszeren nagyobb munkálatokat végeznek el: a főszellőzőből jelenleg a hangcsillapító elemeket távolítják el. A peron alatti szint átalakítása is elrajtolt: első lépésként megszabadultak a felesleges falaktól és az üzemen kívül helyezett ventilátoroktól.

 

 

Galéria

HelyiBudapestStrabagSwietelsky Magyarország Kft.metrófejlesztésmetrófelújításFerenciek tereArany János utcaM3-as metróSemmelweis KlinikákCorvin-negyed