Még két hétig tölthetik ki a Budapest elővárosaiban élők azt az online kérdőívet, amely az ingázók közlekedési szokásait vizsgálja. A felmérés a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia részeként készül, ez a pedig dokumentum hosszútávon a vasúti fejlesztések alapja lesz majd.
A HÉTFA kutatóintézettel együttműködésben indított vasúthasználati szokásokat felmérő kérdőív kitöltésére kéri a Budapest elővárosaiban élőket a Budapest Fejlesztési Központ. A vizsgálat célja az ingázók közlekedési szokásainak feltérképezése, az utazási módok (vonat, busz, autó stb.) közötti váltási hajlandóság felmérése, valamint a vasúton való utazás előnyeinek és hátrányainak azonosítása.
A HÉTFA kutatóintézet és a BFK munkatársai az autóval, busszal és/vagy vonattal ingázók véleményét egyaránt kikérik, és a most beérkező adatok és információk a következő évtizedek vasútfejlesztései irányainak kialakításában is segítenek. A kutatás során most az ingázók véleményére kíváncsiak (budapesti irányítószámmal a kérdőív nem enged tovább), és
a válaszokat a tágabb értelemben vett budapesti agglomerációból, Tatabányától Hatvanig, Váctól Székesfehérvárig, Esztergomtól Lajosmizséig, Szolnoktól Dunaújvárosig várják.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát a BFK a Miniszterelnökséggel, az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, valamint a MÁV-csoporttal együttműködésben készíti el. A stratégia kulcsfontosságú célkitűzése, hogy az agglomerációs települések és a budapesti külső kerületek lakói sűrűbb, magasabb színvonalú és gyorsabb vasúti szolgáltatást kapjanak. Ha ez megvalósul,
jelentősen növekedhet a vasutat választók száma, csökkenhet a közút terhelése, így a környezet- és klímabarát kötöttpályás közlekedés összességében vonzóbbá, az autóval versenyképessé válhat.
Bár számos új jármű érkezett és érkezik a MÁV-hoz, több elővárosi vasútvonal felújítása már megtörtént vagy jelenleg is zajlik, a vasút szinte minden téren fejlesztésre szorul. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és beruházási program azért készül, hogy a vasút a mai utasait és a jövőbeni, potenciális, buszról vagy autóról váltó utasait is XXI. századi színvonalon tudja kiszolgálni.
A kérdőív 2020. augusztus 23-ig itt érhető el:
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.