2021.11.30, Kedd
Jövőre rajtolhat el az M1-es kisföldalatti meghosszabbításának tervezése
Főkép: a Vigadó állomás látványterve (látványtervek, térképek: BKK)

Jövőre rajtolhat el az M1-es kisföldalatti meghosszabbításának tervezése

BKK

2021.07.04. 12:33

Budapest legelső metrója délen a Dunáig, északon a külső körvasútig érhet majd.

Hirdetés

Már korábban beszámoltunk arról, hogy jelentős terveken dolgozik a főváros az M1-es metró, más néven Millenniumi Földalatti fejlesztésére és meghosszabbítására. Most a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből kiderül: előreláthatólag jövőre, 2022-ben elkezdődhet a kiviteli tervek készítése, miután márciusban döntés született arról, hogy a kormány biztosítja a felújítás megtervezéséhez szükséges forrásokat.

 

Látványterv: Hősök tere

A tényleges kivitelezés 2024 után indulhat Európa első földalatti vasútvonalán.

 

Északon és délen is hosszabb lehet a vonal

 

 

A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei:

• új, korszerű járművek beszerzése;

• a vonal meghosszabbítása mindkét irányban;

• az átszállási lehetőségek fejlesztése;

• a vonal akadálymentesítése.

 

 

Hosszabb, egyterű metrószerelvények érkezhetnek

Az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek. A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének.

 

Látványterv: a Hungária körúti állomás

Galéria

HelyiBudapestBKKmetrófejlesztésmetrófelújítás1-es metróföldalatti