A Duna Aszfalt és a NIF a Déli összekötő vasúti Duna-híd második szerkezetét adja át hamarosan a forgalomnak.
Rendszeresen beszámolunk a fővárosi Déli összekötő vasúti Duna-híd munkálatainak előrehaladásáról, mely a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében valósul meg. Az engedélyezési terveket a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették, míg a kiviteli terveket a Főmterv Zrt. és a Kontúr Csoport Kft. A cölöpalapozási feladatokat a HBM Soletanche Bachy Kft. látta el.
Legutóbb a második új híd acélszerkezetének elkészülte kapcsán tartott hordógurításról írtunk, most pedig a statikus próbaterhelés is sikeresen zárult. A hétfő este megtartott terheléspróbán lapunk munkatársa is kint volt, így galériával is bemutathatjuk a több mint 500 méter hosszú híd látványos ellenőrzését, melyet a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakértői felügyeletével hajtottak végre.
A Rákóczi híd közvetlen szomszédságában zajló átfogó projektben egyrészt a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, másrészt kettőről három vágányosra bővül a vasúti átkelő. A három közül elsőként az északi hídszerkezet készült el, ezen a forgalom áprilisban indulhatott meg.
Ezután a két régi híd közül az első, immár középső pozícióba került hídszerkezet elbontása következett, majd a hídszerkezet alépítményeit tették alkalmassá az új felszerkezet fogadására, melyet a felszerkezet elemek beemelése követett. Ezzel vált átjárhatóvá az új híd, amit a hidászok hagyományosan a hordógurítással ünnepelnek meg. Ezután következhettek a vasúti szakági munkálatok: a hídra rugalmas ágyazású sínek kerültek, melyek a vágányhálózatba történő bekötése is kiépült.
Hétfőn este a statikus próbaterhelésre került sor: ezt egy M62 típusú „Szergej” mozdonnyal és tizennégy zúzottkővel megrakott vagonnal végezték el – tudta meg lapunk Szabó Gábortól, a Duna Aszfalt projektvezetőjétől.
A dinamikus próbaterhelést szombaton végzik el a tervek szerint: ekkor a hídon többször, különböző sebességgel végig haladó szerelvény (5, 20, 40, 60, 80 km/h) átkelésének hatását vizsgálják majd a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakértői. Ennek a folyamatnak a sikereres lezárását követően megindulhat majd a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten.
Emellett a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében zajlik a Déli körvasút projekt további szakaszainak előkészítése, mely a háromvágányos hídhoz kapcsolódó, Kelenföld és Ferencváros állomások közötti három-, illetve részben négyvágányú vasúti pálya, valamint három új vasúti megállóhely kivitelezésre történő előkészítését foglalja magában.