Az A-Híd Zrt. generálkivitelezésében megújuló, közel 400 méter hosszú hídon most a kőfaragók munkája került előtérbe.
Elkészült a Lánchíd pesti pilonját körülölelő állványzat, a budainál pedig már javában dolgoznak az állványépítők. Ennek köszönhetően elkezdődhetnek a jelentősebb helyszíni kőmunkák az átkelő tartószerkezeti elemein – írja a Budapesti Közlekedési Központ közleményében. A fővárosi cég megbízásából a hídon dolgozó A-Híd Zrt. és alvállalkozói munkálatairól lapunk folyamatosan beszámol, most is a helyszínen járt fotósunk.
Most azért tartottak sajtóbejárást, mert az állványszerkezetek immár lehetővé teszik a Lánchíd pilonjainak teljeskörű megközelítését. Így a kőfaragó szakemberek a két kapuzaton is elvégezhetik
az összesen mintegy 4400 négyzetméter gránit- és mészkőfelület állapotfelmérését, tisztítását, valamint a készülő hibatérképen megjelölt részek javítását.
Ennek során a pilonokon lévő, összesen 52 darab nagyobb díszöntvényt és 120 kis rozettát (vagyis a rózsaszirmokat formázó fém épületdíszeket) leszerelik és a kapuzatokat ékesítő négy oroszlánfejen, továbbá a címereken is a helyszínen dolgoznak majd a kőfaragók. Munkájukat restaurátorok és műemlékvédelmi szakemberek irányítják, illetve felügyelik.
Tavasszal a pilonok tetején lévő koronasaru-termekben is elkezdődnek a felújítási munkák. A koronasaru olyan mérnöki szerkezet, amely biztosítja a két láncsor láncszakaszainak összekapcsolását és átvezetését a pilonokon: lehetővé teszi, hogy a láncok a hőmérséklet vagy a terhelés hatására – a pilontól függetlenül – hosszirányban akár több centimétert is mozoghassanak.
A koronasaru-helyiségeket már most kitakarították. A projekt során a koronasaruk és az utolsó fenti láncszemek korrózióvédelme mellett többek között
A Lánchíd felújítása továbbra is ütemterv szerint halad a munkaterületen, valamint a gyártócsarnokokban és a műhelyekben is.
A Lánchíd felújítását 2021 tavaszán kezdték el, a munka a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már idén év végén elkészül.