2024.11.22, Péntek
Újabb korszerű trolibuszokkal lehet utazni Budapesten
Fotó: BKK/Nyirő Simon

Újabb korszerű trolibuszokkal lehet utazni Budapesten

Budapesti Közlekedési Központ

2022.12.07. 13:20

Ismét korszerű, alacsonypadlós járművekkel fiatalodik a főváros járműparkja: idén decemberben 5 vadonatúj Solaris–Škoda Trollino 18 típusú trolibusz áll forgalomba Budapesten. A trolibuszok annak a 48 járműből álló flottának a darabjai, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba.

Újabb modern trolibuszokkal utazhatnak a BKK ügyfelei Budapesten. November elején 5 új Solaris–Škoda Trollino 18 típusú jármű érkezett a csehországi Plzenből, a trolibuszok átvétele és forgalomba állítása már megtörtént. A korszerű és alacsonypadlós új járművekkel a 75-ös és a 80-as trolibusz vonalakon találkozhatnak a fővárosban közlekedők.

A lengyel–cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Az új járművek műszaki kialakítása megegyezik a már régóta forgalomban lévő, negyedik generációs Trollino 18-asok kialakításával, csak a homlokfaluk változott meg a legutóbbi modellfrissítéskor.

Szeptember 22-én érkezett az első új troli Budapestre, amelyet novemberben továbbiak követtek. Jelenleg összesen 65 Solaris–Škoda Trollino típusú trolibusz szállítja az utasokat a fővárosban, közülük 35 a csuklós Trollino 18-as.

Kedvező feltételek mellett újul meg a fővárosi járműpark

A budapesti trolibuszflotta modernizálása annak köszönhető, hogy a BKK élt az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda gyártójával kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet.

A főváros számára rendkívül kedvező konstrukcióban érkeznek Budapestre a trolibuszok, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba. A járművek összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.

Ez annak is köszönhető, hogy a BKK 2014. november 14-én előnyös megállapodást kötött a Solaris–Škoda gyártójával. Egy új közbeszerzési eljárásban hozzávetőlegesen csak másfél-kétszer magasabb áron lehetett volna beszerezni a járműveket, és azok jóval később állhattak volna forgalomba. A fizetendő ár csupán a forint-euró árfolyamromlás miatt emelkedett, ami teljesen független a Fővárosi Önkormányzattól.

HelyiBudapestBKKtrolibusz