A SWIETELSKY szakemberei a metróvonal teljes hosszában beépítették a gumiból készült rugalmas, ugyanakkor nagy teherbírású perontoldatokat.
Lapunkban külön rovatban kísértük végig az M3-as metró rekonstrukcióját. A vonal, az utolsó két állomás hivatalos átadása után, 2023. május 22-én nyílt meg teljes hosszában az utasok előtt. A 2017 novemberében elkezdett munkák során a metró teljes vonala megújult a SWIETELSKY Építő, a Swietelsky Vasúttechnika és a Strabag kivitelezésében.
2022-ben már beszámoltunk arról, hogy az akadálymentes közlekedés elősegítése érdekében egy új megoldást tesztelnek az M3-as metró vonalán. A peron és a szerelvények közötti átlépési távolság csökkentésére ún. peronhézag-kitöltő, PGF elemeket (Platform Gap Filler) rögzítenek a peronhoz.
A peronok és a szerelvények közötti túl nagy, 5-6 centiméteres távolság problémájára a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) hívta fel a figyelmet, jelezve, hogy ez nem biztonságos a kerekesszékkel közlekedők számára. A probléma megoldására megoldást keresett a BKV, és az M3-as metróvonal állomásain a PGF elemek beépítése mellett döntöttünk.
Fotóinkon ezek munkálatai láthatók, a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága honlapján pedig egy videó is elérhető a témában.
PGF elem egy erős, gumiból készült perontoldat, mely minimálisra csökkenti az átlépési távolságot a peronszél és szerelvény ajtajának széle között. Rugalmas, ezért nem okoz sérülést a metrószerelvényben, ugyanakkor ellenáll az utasforgalom okozta terhelésnek, így biztosítva a könnyebb ki- és beszállást.
A tesztidőszak sikeresen lezajlott, és 2023 júniusában a PGF elemek telepítése az M3-as vonal összes állomásán megtörtént, Kőbánya-Kispest és Újpest-Központ között.
Fotósunk megtekinthette a Deák Ferenc téri munkálatokat, és exkluzív felvételeken mutatjuk be a telepítési folyamatot.
Az elemeket állomásonként négy ajtónál helyezték fel 5 méteres hosszban; egy ajtóhoz 10 db fél méteres elemet építettek be. Az akadálymentes be- és kiszállási lehetőségeket peronburkolati jelek mutatják.
A felszerelést az állomási vágánytérből végezték, így kizárólag éjszaka, feszültségmentes időszakban tudtak dolgozni a szakemberek. A munka befejeztével egy szerelvény közlekedésével ellenőrizték a rögzítés sikerességét.