2025.04.02, Szerda
Már a BudapestGO-n keresztül is hívható a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat
Kép: Budapest Közlekedési Központ

Már a BudapestGO-n keresztül is hívható a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat

Budapest Közlekedési Központ

2025.03.31. 11:59

Új funkcióval bővül a Budapesti Közlekedési Központ alkalmazása, a BudapestGO.

A mai naptól az applikáció lehetőséget ad az utasoknak, hogy rendészeti beavatkozást igénylő esetekben (kéregetés, ittas, bódult személy stb.) közvetlenül értesítsék a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat központi irányítószolgálatát. Az új funkció használatáról a BKK áprilisban kampányt indít, amelynek keretében járműveken, megállókban, valamint a közösségi médiában is edukációs tartalmakkal segíti az ügyfeleket. A január 1-jével megalakult integrált utasbiztonsági rendszerben a korábban is működő BKK, illetve BKV biztonsági szolgálatok mellett az újonnan létrejött BKK-rendészet, valamint a fővárosi rendészet összehangoltan dolgozik az utasok biztonságáért.

Nőhet a fővárosi közösségi közlekedést használók biztonságérzete egy, a Budapesti Közlekedési Központ applikációjában megjelenő új fejlesztésnek köszönhetően. Március 31-től amennyiben a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat rendészeti munkatársai, illetve a személy- és vagyonőrök nem tartózkodnak a közelben, az utasok a BudapestGO-n keresztül is kérhetnek segítséget rendészeti beavatkozást igénylő esetekben. Baleset, személy- vagy vagyonépséget veszélyeztető helyzetekben azonban továbbra is a 112-őt kell hívnia az utasoknak, és jelezni a problémát a járművezetőnek.

Három kattintással kérhető segítség

A január 1-jével a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóság hatályba lépett új szervezeti és működési szabályzatának megfelelően megalakult BKK rendészeti osztály a budapesti közösségi közlekedés járatain és megállóiban látja el feladatát a BKK, illetve a BKV korábban is szolgálatot teljesítő vagyon- és biztonsági őreivel összehangolva. A rendészek száma folyamatosan nő, a tervezett teljes létszámuk 75 fő lesz.

Március 31-től a szolgálat a BudapestGO alkalmazáson keresztül is értesíthető. Az applikáció kezdőképernyőjéről először a „Továbbiak”, majd a „Segíthetünk?” menüpontra kattintva lehet kiválasztani, hogy balesetről, vészhelyzetről (agresszió, vandalizmus), vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházatú vagy ittas, bódult személy stb.) van-e szó. Előbbi esetben a 112-t, utóbbiban pedig az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát lehet hívni a BudapestGO-ban.

A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat rendszerében az egyes szervek közösen és összehangoltan dolgoznak folyamatosan. A közös, 24 órás diszpécserszolgálatnak kiemelt szerepe van a munkatársak hatékony vezénylésében, a fellépést igénylő helyzetekben a lehető legközelebbi egységtől érkezik a segítség. Az utasbiztonsági szolgálat rendszerében dolgozó munkatársak (rendészek, személy- és vagyonőrök) az egyszerűbb azonosíthatóság érdekében közös formaruhában, azaz egyforma láthatósági sárga mellényben végzik a tevékenységüket. Az új funkció használatáról a BKK áprilisban kampányt is indít, amelynek keretében járműveken, megállóban elhelyezett plakátokon, valamint a vállalat közösségimédia-felületein is edukációs tartalmakkal segíti az ügyfeleket.

A fejlesztés fokozatosan, pár napon belül minden felhasználó számára elérhetővé válik az alkalmazásban. Ahhoz, hogy a BudapestGO-ban mindig megjelenjenek a legfrissebb fejlesztések, érdemes kiválasztani a telefon beállítások menüjében az automatikus frissítést, így a jövőben mindig elérhetővé válnak az alkalmazás újdonságai.

Szociális segítségnyújtás és gondoskodás

A közös irányítású Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat nemcsak az ügyfelek biztonságérzetének és utazáskomfortjának javításáért felel, hanem az utazási feltételek megsértése miatt az utazásból kizárt, szociálisan nehéz helyzetben lévő embereknek is segítséget nyújt a hajléktalanok ellátását végző fővárosi, valamint civil szervezetekkel együttműködésben. Amennyiben az utasbiztonsági szolgálat munkatársai szociálisan rászoruló emberrel kapcsolatban intézkednek, gondoskodnak az illető további ellátásáról a főváros hajléktalanellátó intézményének, a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI), illetve a szerződéses civil partnerek – Menhely Alapítvány, Máltai Szeretetszolgálat, Oltalom Alapítvány – munkatársainak bevonásával.

HelyiBKKtömegközlekedésközlekedés