A kontinensen a hazánkban használják a legmagasabb arányban a közösségi közlekedés járműveit az utazáshoz.
A belföldi utazáshoz 67,5%-ban még mindig autót használunk, de jelentős mértékben ülünk buszra, villamosra, vonatra. A mutatók szerint, a 32,5%-os közösségi közlekedés arányunkkal kényelmesen az európai lista élén vagyunk – adta hírül az index.hu az Eurostat adataira hivatkozva.
A listán utánunk a csehek, a belgák és a szlovákok jönnek, a lista végén Portugália áll, ahol alig 11% veszi igénybe a közösségi közlekedési eszközöket. Az Unió egész területén kb. 17 százalékkal van jelen a közösségi közlekedés, ami a magyar eredmény alig fele.
Európában az autózás elég stabilan tartja magát, 2004 óta szinte változatlan, 83-84 százalék körüli az aránya a közlekedés egészén belül. Ez az érték főleg a környezetszennyezés és a városi övezetek túlterhelése miatt jelentős probléma. Az autóválasztást több tényező befolyásolja: az anyagi lehetőségek mellett az infrastruktúra, a közszolgáltatások elérhetősége és színvonala és a közlekedési kultúra is meghatározó tényező.
A BKV Zrt. beruházásában, a SWIETELSKY Építő Kft. és a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. kivitelezésében megvalósult M3-as metró középső állomásainak felújítása elnyerte az Építőipari Nívódíjat. A rangos elismerést idén huszonötödik alkalommal adta át az Építőipari Mesterdíj Alapítvány.
Negyedszázados jubileumához érkezett a magyar természettudományos oktatás egyik legrangosabb kitüntetése: 25. alkalommal adták át a Rátz Tanár Úr Életműdíjakat. A 2000-ben alapított elismerés 2025-re már 192 díjjal tisztelgett a kiváló pedagógusok előtt, amelyhez a támogatók – az Ericsson Magyarország, a Graphisoft SE és a Richter Gedeon Nyrt. – 270 millió forintot meghaladó összegben járultak hozzá. A jubileumi díjátadó idén ismét, a szintén évfordulóját ünneplő Magyar Tudományos Akadémia székházában zajlott, amely felújítását követően immár 200 éve szolgál a hazai tudományos élet központjaként - tudtuk meg sajtóközleményből.