Az új, március óta épülő utasmóló mostanra szerkezetkész, s már most több hosszútávú járatot vonzott be, melyek a jövő évtől kezdve közlekednek az USA és Magyarország között.
Nyolc hónappal az építési munkák megkezdése után elérte a legfelső szintet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, 2B oldali utasmóló (Pier B). Az ebből az alkalomból megrendezett bokrétaavató ünnepségen a Budapest Airport és a kivitelező KÉSZ Építő Zrt. bejelentette, hogy az utasmóló 2018 második felére készül el teljes egészében.
A Budapest Airport saját finanszírozású beruházása több mint tízezer négyzetméterrel növeli meg a nem-Schengeni 2B Terminál utasforgalmi területét: a 220 méter hosszú területen 10 új utashíd és 27 új beszállókapu jön létre, s a móló kiszolgálja a légitársaságok különféle beszállítási igényeit is (közvetlen, buszos és gyalogos beszállítás). Az utasmóló megvalósításának összköltsége meghaladja a 25 millió eurót (7,8 milliárd forintot).
A 2B terminálhoz csatlakozó, a SkyCourt és a 2B terminál építészeti arculatával harmonizáló utasmóló egyszerre akár tíz keskenytörzsű gép (Boeing B737 és Airbus A320 gépcsalád), vagy három szélestörzsű (pl. Boeing B777 és Airbus A330) és négy keskenytörzsű repülőgép egyidejű kiszolgálására lesz alkalmas. Az új utasmóló a becslések szerint mintegy 5-6 millió fővel növeli meg a budapesti repülőtér éves utasforgalmi kapacitását.
Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója elmondta, hogy a teszteléseket és a beüzemelést követően a B móló már jövő nyár végére az utazóközönség rendelkezésére állhat. Több új hosszútávú járatot is terveznek fogadni, így a LOT Polish Airlines New York-i és chicagói járatát, illetve az American Airlines philadelphiai járatát.
A 2B terminálhoz kapcsolódó utasmóló megépítése az egyik legfontosabb része a Budapest Airport 50 milliárd forintos (mintegy 160 millió Eurós) BUD 2020 elnevezésű, 2020 végéig megvalósuló repülőtér fejlesztési tervének.
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.