Az egyik legnépszerűbb termék az eldobható háztartási tisztítókendő.
A lakosság 2017. március és 2018. február között több mint 33 milliárd forintot költött tisztító- és takarítószerekre Magyarországon - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ez mennyiségben 2 százalékkal, értékben pedig 5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az eladott termékek mennyisége meghaladta az 51 ezer tonnát.
A közlemény szerint a takarítószerek között 13 milliárd forintos éves forgalommal továbbra is az általános tisztítók a legkeresettebbek. A vásárlók által kedvelt takarítószerek közül kiemelték az eldobható háztartási tisztítókendőket, amelyekre a fogyasztók a vizsgált időszakban több mint 2 milliárd forintot költöttek, valamint a portalanításra használt eszközöket, amelyekből a lakosság 99 millió forint értékben vásárolt, így értékük 16 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan továbbra is a gyártói márkák dominálnak vásárláskor. A Nielsen 2017-es vásárlói márkapreferenciákat vizsgáló kutatása szerint a takarítószerek vásárlásakor tízből kilencen ragaszkodnak a gyártói márkákhoz. Ez alól kivételt képeznek az elektronikai eszköz tisztítók, ahol 80 százalékos a sajátmárkás termékek részesedése, valamint a száraz bútortisztító és az eldobható háztartási tisztítókendők, ezeknél a kategóriáknál ugyanis meghaladja a 60 százalékot a kereskedői márkák piaci részesedése.
Példaértékű ötéves pályára tekinthet vissza a PREbeton Zrt., amely pár fős cégként indulva mára havi 5000 köbméteres gyártással büszkélkedhet. A vállalat alapvetően a Market Csoport igényeinek kiszolgálására jött létre, ugyanakkor a folyamatos fejlődésnek köszönhetően itt az ideje, hogy a piac szélesebb körben is megismerje a termékeiben és a technológiájában rejlő lehetőségeket.