2020.03.29, Vasárnap

Hirdetés

Nem mélyül tovább a digitális szakadék a generációk között
videoblocks.com

Nem mélyül tovább a digitális szakadék a generációk között

MTI

2018.05.08. 16:41

A 60 év felettieknek már közel egyharmada használ okostelefont, Facebookon is ott vannak és sokan YouTube-ot is néznek.

Hirdetés

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint az elmúlt évben jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében, a generációk közötti digitális szakadék nem mélyül tovább - mondta Aranyosné Börcs Janka, a hivatal főigazgatója kedden Siófokon, a Media Hungary 2018 konferencia megnyitóján.

Az előző évi 33 százalékkal szemben ma a 60 év feletti lakosság 44 százaléka használja aktívan az internetet, az okostelefont használók aránya pedig 14-ről 28 százalékra nőtt – derült ki az NMHH 1500 szervezeti vezető, 2000 háztartás és 3000 internetező megkérdezésével készült, reprezentatív felméréséből.

Az idősek a „szörfözésben" ugyanolyan aktívak, mint más korosztályok, jellemzően napi másfél órán át böngészik az internetet; kétharmaduk Facebook-használó, minden második időskorú rendszeresen csetel, és tízből négyen a Youtube-ot is felfedezték maguknak.

 

Az információk kritikus befogadását is el kell sajátítani

Az idős korosztály a fiatalokkal ellentétben a közösségi felületeken nem feltétlenül a kapcsolattartást, hanem a szórakozást részesíti előnyben. Harminckilenc százalékuk kifejezetten szórakozásra használja a közösségi oldalakat, ami figyelemreméltó reklámszempontból is - jegyezte meg a főigazgató.

Míg a 2010-es évek elején Magyarország az internethasználat terén a fokozatosan leszakadók között volt a régióban, mára az idős korosztály felzárkózott. A felmérés szerint a világháló használata az időseknek rendkívül fontos, távolságokat hidalhatnak át, megkönnyíti számukra az ügyintézést. A technikai ismeretek azonban nem elegendőek, a tudatos eszközhasználat, az elért információk kritikus befogadása, értékelése is fontos.

A kedden kezdődött kétnapos konferencián, amelyet 23. alkalommal rendeztek meg, tizenhat szekcióban 277 előadás hangzik el a média, a reklám, a kommunikáció, a kereskedelem képviselőitől. A tanácskozás kiemelt figyelmet szentel a fogyasztói élményhez kapcsolódó témáknak.

Országosinternetidősekokostechnológia