A pályakerékpáros versenypálya egy multifunkciós csarnokban valósul meg a Kemény Ferenc-program keretében.
A beruházó Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) kihirdette az Új Budapesti Velodrom nyílt tervpályázatát. A létesítmény a Kemény Ferenc fejlesztési program keretében épül meg, ami 11 sportcélú beruházásból áll, és a korábbi hírek szerint az olimpiától függetlenül megvalósul.
A hirdetmény egy nemzetközi színvonalú, multifunkciós pályakerékpáros velodrom megtervezését jelöli meg feladatként, ami versenyekre, szabadidős és rekreációs funkciók kiszolgálásra is alkalmas. Az új létesítmény a volt óbudai gázgyár területén valósítandó meg.
A felhívás arra is kitér, hogy Magyarország jelenleg nem rendelkezik a nemzetközi sportszövetségi előírásoknak megfelelő pályakerékpáros versenypályával. A 121 éves Millenáris Velodrom állapota elavult, műszakilag nem alkalmas versenyrendezésre, ráadásul a pályaméretek sem egyeznek már a nemzetközi elvárásokkal. A legtöbb velodrom ma már fedett és fapályával rendelkezik, ahol 250 méteres körben tartják a versenyeket. A Millenárison most 412 méteres a kör.
A kiírás szerint Óbudán egy használatában több funkciót is ellátni képes, zárt velodrom épül, ami regionális szinten is képes a kerékpár edzés- és versenyközpontjává válni.
A velodrom egy bedöntött pályával rendelkező aréna a pályakerékpáros sportághoz kapcsolódóan, ami olimpiai sportág. A Millenáris Velodrom Európa első ilyen jellegű pályája volt, 1896-ban a millenárisra épült, 1928-as újjáépítésekor pályakerékpáros vb-t rendeztek rajta.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.