2024.04.27, Szombat

A hazugság mindig kiderül! – így küzdenek a cégek a munkavállalókért

azuzlet.hu

2018.08.06. 15:19

Érdemes megismernie minden munkáltatónak az employer branding szót, ha nem akar alkalmazottak nélkül maradni. A helyzet csak fokozódni fog.

Hirdetés

Úgy tűnik manapság teljesen átalakulóban van a munkáltató és a munkavállaló szerepe, ugyanis a kérdés mára leginkább az, hogy a munkaadó mit tud nyújtani alkalmazottjának és nem fordítva. Pozvai Zsolt, a Develor International Zrt. nemzetközi vezérigazgatója szerint a tehetségekért zajló HR-háború legújabb kulcsszava az employer branding. A kifejezés azt jelenti, hogy egy cég miként tudja úgy felépíteni a márkáját munkaadói szempontból, hogy az vonzóvá váljon a potenciális munkavállalók körében. Az uzlet.hu oldalán megjelent interjúból kiderül, hogy mik a feltételei annak, hogy mindkét fél elégedett legyen.

„A legfontosabb az employer branding szempontjából, hogy tudjuk mik az ideális jelöltek céljai, mit akarnak elérni a munkahelyen, mi az, ami motiválja őket és mi az, ami frusztrálja. A klasszikus HR-es gondolkodással ellentétben, ami azt a kérdést teszi fel: mit várunk mi a jelölttől, itt az a fő kérdés, hogy mit vár el a jelölt a munkáltatótól. Mert, ma már nem a jelöltek küzdenek a munkahelyekért, hanem a vállaltok küzdenek a jelöltekért, és ez a következő években csak fokozódni fog.” – árulta el az igazgató.

Hozzátette továbbá: „Az a jó üzenet, ami illeszkedik a jelölt elvárásaihoz, konkrét, és ráadásul igaz is. Ezzel el is jutunk a következő pontig: hogy az értékajánlatnak nem csak egyedinek, másoktól megkülönböztetőnek, és amennyire csak lehet, konkrétnak is kell lennie, hanem emellett igaznak is. Mert a hazugság mindig kiderül. Ha azt állítom, hogy ennél a banknál hatalmas autonómiával dolgozhatsz, baráti közegben és ráadásul komoly személyes fejlődésre is lehetőséged lesz minden héten, és ez nem így van, akkor ez visszaüt, mert a kiválasztott belép az egyik nap és kilép heteken belül.

Tapasztalatom szerint nem véletlen az, hogy itthon és más országokban is a próbaidő alatt nagyon komoly 10-20 százalékos kilépési arány van. Ugyanis gyakran az ígéret és a valóság köszönőviszonyban sincs egymással.

Az igazmondás megtérül, hiszen szinte mindenhol vannak értékek és vonzó elemei a munkavállalásnak, csak dolgozni kell ezek beazonosításán.

A teljes interjú a linkre kattintva olvasható.

munkahelyekGazdaságmunkaerőpiacinterjúHR