Előrelépés történt a Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát összekötő 2x3 sávos híd megvalósításának tervezési fázisában.
Megtörtént a szerződéskötés az Új Duna-híd tervezéséhez kapcsolódóan a beruházó KBBK (Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt.) és a nyertes tervpályázók között. Amint azt tavaly megírtuk, a pályázaton az első helyezést a holland Van Berkel en Bos U.N. Studio B.V. és a brit Buro Happold Consulting Engineers P.C. közös pályamunkája nyerte el összesen 17 magyar és külföldi tervező nevezése közül.
Mostanra az is kiderült, hogy a tervezési és a hozzá kapcsolódó feladatokat tartalmazó szerződést közel 13 millió euró, tehát több mint 4 milliárd forint értékben kötötték meg - derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.

A híd megvalósulásának jelenlegi fázisában az alábbi feladatokat hajtják végre:

Csepel és Budapest 1950-es egyesülése óta, tehát már közel 70 éve, nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között. A Megyeri híd 2006-os átadását követően most a főváros déli részén hozzák létre az új hidat, ami összeköti majd Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát.

A villamospályát is tartalmazó, 2x3 sávos híd megépítése a budapesti infrastruktúra szempontjából szükségszerű, és számos előnnyel jár majd, többek közt kapcsolatot teremet a külső kerületek között, radikálisan javítva ezek megközelíthetőségét. Ezen felül az Új Duna-híd naponta 55 ezer autóval tehermentesíti majd a belváros túlzsúfolt hídjait, valamint további 6 ezer gépkocsival az Üllői út és más bevezető utak forgalmát.
60 milliárd forintból hat jelentős projektet végeznek el saját költségvetésből és elhárult az utolsó akadály egy óriási infrastruktúrafejlesztési programhoz szükséges hitel felvétele elől.