Gyors ütemben haladnak a föld alatti és a Lánchíd környezetében végzett felújítási munkák: megújulnak a híd "avatatlan szemek elől rejtett helyiségei", és a Széchenyi István tér felőli járdaszakaszokon is folyamatosan szerelik fel az új járdakorlátokat - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken.
Közleményük szerint a lánccsatornákban futó láncszakaszok és a lehorgonyzókamrákban lévő lehorgonyzótömbök rozsdásodás elleni védelme már tavaly befejeződött, most a szigetelés elkészítésén dolgoznak a kivitelező A-Híd Zrt. szakemberei.
A lejáróaknákban, a föld alatti csatornákban és a 14 méter mélyen lévő, történelmi lánckamrákban mindig gondot okozott a beszivárgó víz, ezért a szakemberek a felújítás során előbb injektálással töltötték ki a régi tégla- és betonszerkezetben lévő üregeket, az elmúlt hónapokban pedig már a negatív víznyomás elleni szigetelés rétegeit vitték fel. Emellett korszerűsítik a lejutást biztosító hágcsókat, és elkezdték az új gépészet szerelését, ami többek között segíti a lenti levegőzést - írták.
A BKK közölte, a hídon eközben szinte teljesen a helyükre kerültek a járdakorlát újragyártott elemei, és folyamatban van ezek gondos beállítása. Elkezdődött a Széchenyi István tér felőli új járdakorlátok felszerelése is: ezek az elemek a tér felőli járdaszakaszokon, a Magyar Tudományos Akadémia és a Széchenyi István tér felé mintegy 270 méteren váltják fel a korábbi hajlított csőkorlátokat.
A tér híd felőli oldalán lévő járdák jelentős részén már elkészült az öntött aszfaltburkolat. Új korlátok kerültek a pesti hídfőnél lévő háromszögszigetre is, amelyet az újonnan kialakított gyalogosátkelők kötnek össze a járdaszakaszokkal - olvasható a kommünikében.
Mint írták, a budai hídfő átépített, kétirányú kerékpárútból és elválasztott járdából álló aluljárójában a helyükre kerültek a falakat borító panelek, amelyeket a felújítás végéig takarással védenek.
A hídrekonstrukció után a budai és a pesti oldalon is tágasabb, beláthatóbb, tehát biztonságosabb aluljárókat vehetnek majd birtokukba a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők - mutatott rá a BKK.
A közlemény szerint a Lánchíd felújítása ütemterv szerint és költségkereten belül halad. Teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület. Gyalog a felújítás utolsó szakaszának lezárta után lehet átkelni rajta, ezért addig a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között - mindkét irányban - díjmentes az utazás.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.