2024.11.23, Szombat
Útfelújítást kapott a Cinkotai út
Illusztráció / Bernát Benjámin - magyarepitok.hu

Útfelújítást kapott a Cinkotai út

HE-DO Kft.,magyarepitok.hu

2019.12.18. 10:21

A beruházás a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. kivitelezésében, a Főber Zrt. mérnöki és műszaki ellenőrzésével jött létre.

Elkészült a XVI. kerületi Rákosligeti határút és a Cinkotai út felújítása. A projekt a Főber Zrt. mérnöki és műszaki ellenőrzésében, a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. kivitelezésével valósult meg nettó 1,7 Milliárd forintból a BKK Zrt. beruházásában.

A konzorcium még 2018-ban nyerte el a Budapest XVI-XVII.  kerületében található Bökényföldi út – Rákosligeti határút Újszász utca – Cinkotai út közötti, valamint a Cinkotai út – Rákosligeti határút – Nógrádverőce utca közötti szakaszának teljes felújítását, amit a Colas Út Zrt. vezetése mellett a konzorciumi tagok 50-50 százalékban osztották fel egymás között.

Az útépítési és mélyépítési munkálatok 2018. október 26-án kezdődtek el, az útfelújítással járó, nagytömegű bontási munkák pedig 2019. március 18-án indultak el. A felújítás során a HE-DO Kft. a Cinkotai úton, és a Bökényföldi út körforgalma előtti 530 méteres szakaszán dolgozott.

 

A teljes pályaszerkezetet lecserélték a szakemberek

A teljes pályaszerkezeti cserék mellett mindkét oldali szegély és a vízelvezető rendszer is átépült. Továbbá a közműveket védelembe helyezték, miközben a forgalmat mindkét útszakaszon fent tartották, különös tekintettel a Cinkotai Buszgarázs működésére, amely a naponta forgalomba engedett, több mint 300 BKV-buszon keresztül egész Budapest közlekedésére kihatással van. 

A felújítás előtt állapot - Fotó: BBK Zrt.

„A Cinkotai úton először az út bal, majd jobb pályáján kezdtünk el dolgozni” - számolt be a szinte napra pontosan egy évig tartó felújítás menetéről Timár Gellért, a HE-DO Kft. projektvezetője. „A munkálatok sorrendje mindkét oldalon hasonló volt. Először a burkolatbontáshoz álltunk neki marással, majd az útalap kotróval történő kibontása következett. A bevágáskészítés és a földkitermelés után a Cinkotai úton az elégtelen altalaj-teherbírás miatt annak erősítésére cementes talajstabilizációt kellett elvégeznünk” – fejtette ki a projektvezető.

A felújítás utáni állapot - Fotó: BBK Zrt.

„Ezután láttunk neki a védőréteg, majd a Ckt-útalap építésnek. Végül az alapréteg elkészülése után a kötőréteg is rákerült az útra. A kötőréteg építését követően zárt csapadékcsatorna is készült, lefektettük a szükséges kábeleket, megépült a burkolt árok és a szegélyek is a helyükre kerültek. Az út ezután megkapta a kopóréteget. A munkálatok utolsó fázisa a tereprendezés, a padkaépítés, a végleges forgalomtechnika kiépítése, valamint a növénytelepítés és füvesítés volt” – tette hozzá.

 

A nagyobb gépkocsik már alig tudtak közlekedni a szakaszon

Az útfelújítás célja egy tartós, időtálló és biztonsággal használható útpálya építése volt. Itt halad át ugyanis Kelet-Pest tehergépjárműforgalmának nagy része, valamint a Cinkotai autóbuszgarázs teljes forgalma. Így ez az útvonal biztosítja a lakóterületek elkerülését – vagyis a fővárosi igen jelentős ipari üzemek egyik főellátási útvonala.

 A pályaszerkezet állapota az elmúlt években a megnövekedett forgalmi terhelés miatt már annyira leromlott, hogy a nehéz-tehergépkocsik csak minimális sebességgel haladva kerülgették a kátyúkat és a nyomvályúkat. A felújítási munkák után immár gyorsabb és biztonságosabb áthaladás biztosítható a forgalomban résztvevők számára. 

A műszaki átadás-átvételi eljárás 2019. október 24-én kezdődött meg. A felújításon átesett szakaszokon november 1-jétől ismét két irányban halad a forgalom.

Galéria

HelyiBudapestútfelújításColasBKKHe-Do Kft.Főber Zrt.