Az A-Híd kivitelezésében megújuló történelmi híd új pályaszerkezete átlagosan hat tonnás acéltáblákból áll majd.
Múlt héten beszámolunk arról, hogy az A-Híd Zrt. szakemberei elkezdték elbontani a régi, elhasználódott pályaszerkezetet az átkelőn: az régi vasbeton szerkezetet mintegy „felszeletelik” és így emelik ki helyéről. Mint korábban, a Lánchíd-felújítás elején szervezett sajtótájékoztatón egy történelmi visszatekintés során elhangzott: a kivitelező nemcsak elbontja a pályaszerkezetet hanem teljesen újjá is építi.
Talán a pályaszerkezet történetén keresztülérhető tetten legjobban a Lánchíd megújulása és a hidász szakma technológiai fejlődése az elmúlt bő másfél évszázadban:
A vasbeton-pályalemez és pályaszerkezet mostanra már elöregedett, és fontos, hogy modern, acélszerkezetre és lemezekre cseréljék. Ez sokkal jobban reagál a terhelésre, tartósabb és sokkal könnyebb is, mint a vasbeton, így az évszázados hídnak sokkal szervesebb részét tudja majd alkotni, mint az eddigi pálya.
Most a beruházó BKK az úgynevezett ortotróp acél pályalemezek csepeli gyártási helyszínén mutatta be a folyamatot, ahová fotósunk is ellátogatott.
Mint a helyszínen megtudtuk, összesen 94 darab acéltábla készül el és darabonként átlagosan 6 tonnát nyomnak majd (ezzel együtt összeségében a híd könnyebb lesz felszerelésükkel, mint a régi pályalemezzel volt). Az első elemek pedig már el is készültek.
A pályalemezek átlagos mérete 3,4 x 7,3 méter, azonban várhatóan ennél is nagyobb elemeket is gyártanak majd. A már legyártott első acéltáblákat még korrózióvédelmi bevonattal látják el, ezt követően pedig várhatóan néhány héten belül szállítják el őket az újjáépülő hídhoz.
Alapvetően arra kell törekednünk, hogy az épülő két blokk az üzemeltetés szempontjából a lehető legjobb legyen – ez Járfás Tamás hitvallása. A Paks II. Zrt. Általános Műszaki Osztályának vezetője számára alapérték a lojalitás a létesítményhez, az új atomerőműhöz. Munkatársaival azon dolgoznak, hogy a blokkok üzemeltetésével kapcsolatos célok teljesüljenek.
Alapvetően arra kell törekednünk, hogy az épülő két blokk az üzemeltetés szempontjából a lehető legjobb legyen – ez Járfás Tamás hitvallása. A Paks II. Zrt. Általános Műszaki Osztályának vezetője számára alapérték a lojalitás a létesítményhez, az új atomerőműhöz. Munkatársaival azon dolgoznak, hogy a blokkok üzemeltetésével kapcsolatos célok teljesüljenek.