A híd acélszerkezetű, acél a pilon, a merevítőtartó és a ferdekábelek is.
A Galvani hídként is ismert Új Duna-híd megkapta az építési engedélyt – számolt be közösségi oldalán a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt.
„Időközben a tender tervek is elkészültek, leszállítottuk, így a híd tender szintű tervezése befejeződött. A híd acélszerkezetű, acél a pilon, a merevítőtartó és természetesen a ferdekábelek is. A teljes acélszerkezet 3D-ben, Teklában lett modellezve”
- írják.
A CÉH ebben a projektben a Buro Happold és az UN Studio alkotta tervezői konzorcium alvállalkozójaként vett részt. A híd független statikáját a FŐMTERV Zrt. készítette, erről bővebben itt olvashatnak.
Ahogyan az ujdunahid.hu honlapon olvasható, az Új Duna-híd megépítésének kiemelt célja a belváros forgalomcsillapításának előmozdítása, továbbá a Dél-Budapest, mint jelentős potenciállal bíró, nagykiterjedésű rozsdaövezeteket is magában foglaló térség fejlesztésének elősegítése, beleértve a Duna főmeder és mellékág menti területek fejlesztését is.
Az Új Duna-híd és kapcsolódó úthálózat megépítése hozzájárul a Hungária körgyűrűn belüli belvárosi forgalomcsillapítás megvalósításához és a belvárosi Duna-hidakra nehezedő forgalmi terhelés csökkentéséhez.
Az Új Duna-hídnak és a hozzá tartozó közútfejlesztéseknek köszönhetően direkt kapcsolat alakulhat ki a XI. kerület (Újbuda), a XXI. kerület (Csepel), a IX. kerület déli része (Külső-Ferencváros), a XX. és XIX. kerületek északi része (Pesterzsébet és Wekerletelep), a X. kerület (Kőbánya), illetve az Üllői út – Ferihegyi Repülőtérre vezető út között. A nyomvonal jövőbeni meghosszabbításának köszönhetően (a Jászberényi útig) egy új fővárosi körgyűrű alakulhat ki.